10.22081/hk.2024.75748

گم شدن یا پیدا شدن زیاد؟! (صفحه 36تا37)

موضوعات

گم شدن یا پیدا شدن زیاد؟!

معرفی سریال‌انیمیشن داستان‌های انسان در قرآن

فاطمه جوادی

از کودکی تا به امروز، با شخصیت‌های کارتونی در انیمیشن‌ها و انیمه‌های مختلف آشنا شدیم و بعضی‌هایشان برایمان محبوب شده‌اند. شخصیت‌هایی که تنها با فکرکردن به اسم آن‌ها کلی خاطره ریز و درشت جلوی چشم‌های ما نقش می‌بندد. می‌دانیم که این شخصیت‌ها واقعی نیستند و ساخته و پرداخته ذهن سازندگان این انیمیشن‌ها و انیمه‌ها هستند، ولی با این حال دوستشان داریم و با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنیم. اگر این شخصیت‌ها ابرقهرمان یا قهرمان باشند و با موجودات عجیب و غریب و بدمن‌ها مبارزه بکنند و دست آخر پیروز بشوند و مردم را نجات بدهند، محبوب‌تر هستند.

آیا می‌دانید که شخصیت‌های واقعی با داستان‌های واقعی هم وجود دارند که می‌توانند تبدیل به شخصیت‌های دوست داشتنی انیمیشن‌ها و انیمه‌های سینمایی و سریالی شوند؟ شخصیت‌هایی که مبارزه کردند و مردم را از چنگال بدمن‌ها نجات دادند یا مردم را آگاه کردند و رهبری جامعه را به دست گرفتند تا مردم خودشان بر علیه این بدمن‌های ستمگر بایستند.

«مصطفی الفراماوی» کارگردان معروف انیمیشن، سریال انیمیشنی جذابی با این شخصیت‌های واقعی ساخته است، سریالی که براساس داستان‌های قرآن تولید شده و تبدیل به یک سریال انیمیشنی جذاب و پربیننده شده است.

این سریال انیمیشنی با عنوان داستان‌های انسان در قرآن با فیلم‌نامه‌ی «محمد بهجت» از فیلم‌نامه‌نویس‌های حرفه‌ای انیمیشن در کشور مصر ساخته شده و داستان دریانورد شجاع و مهربانی به اسم «جلال‌الدین» است که با کشتی باربری و دو ملوان بامزه به اسم «لُؤلُؤ» و «مرجان» سفر می‌کند. جلال‌الدین در یکی از سفرهایش  وقتی به بندر می‌رسد با دردسر عجیبی روبه‌رو می‌شود.

 پسر نوجوانی به اسم «زیاد» که از یک قبیله چادرنشین است و علاقه‌ی زیادی به دریانوردی دارد همراه پدرش به بندر می‌آید. زیاد از پدرش جدا می‌شود و با اصرار وارد کشتی می‌شود تا نگاهی به کشتی بیندازد، اما در گوشه‌ای خوابش می‌برد و کشتی حرکت می‌کند.

 وقتی دریابان متوجه حضور زیاد می‌شود، به بندر بر می‌گردد تا زیاد را به خانواده‌اش برگرداند، اما پدر و مادر زیاد سوار یک کشتی دیگر شده‌اند و به جست‌وجوی زیاد رفته‌اند.

دریابان که نمی‌تواند زیاد را به حال خودش رها کند‌، زیاد را با خودش می‌برد تا پدر و مادرش را پیدا کند. دریابان کتاب‌‌خوان است و کتاب‌های زیادی خوانده است، داستان‌های جذابی در طول سفر برای زیاد تعریف می‌کند، داستان‌های واقعی و پر از ماجرا از قرآن، داستان شخصیت‌های قهرمانی که با بدمن‌های زمانه خودشان مبارزه کرده‌اند، داستان‌هایی که در سی قسمت از طالوت و جالوت، ذوالقرنین، یأجوج و مأجوج، اصحاب شیار، قارون، نمرود و دیگران نمایش داده می‌شود و مخاطب به زمان اتفاق‌افتادن داستان‌ها می‌رود و با شخصیت‌های قهرمان داستان همراه می‌شود. این انیمیشن سریالی خوش‌ساخت است و ببیندگان زیادی را جذب کرده و تبدیل به یک سریال محبوب شده است.

علت محبوبیت این سریالِ انیمیشنی، استفاده از داستان‌ها و شخصیت‌های واقعی است. در این داستان‌ها  خواهیم دید که، رسولان و اولیای الهی و انسان‌های قهرمان، محور داستان هستند و تاریخ بشریت با این محور بازگو می‌شود.  ماجراهایی که به دور از تحریف، چهره‌ی اصلی شخصیت‌های خیر و شر و قهرمان و ضدقهرمان را نمایش می‌دهند. شخصیت‌های قهرمانی که می‌توانند مهم‌ترین شخصیت محبوب ما باشند و با خیال راحت از آن‌ها الگو بگیریم.

CAPTCHA Image