10.22081/hk.2023.75265

سختی‌های مادرانگی حتی در بازی دو ساعته!

موضوعات

سختی‌های مادرانگی حتی در بازی دو ساعته!

معرفی بازی «ونبا»

محمدحسن سلطانپور

کارشناس بازی‌های رایانه‌ای و رومیزی

داستان زندگی مادران همیشه دراماتیک بوده، چه در کتاب‌ها، چه در فیلم‌ها و چه زمانی که محور داستان یک بازی کامپیوتری قرار می‌گیرند. خستگی، درد و البته عشق، گویا دست از سر یک مادر بر نمی‌دارند.

«ونبا» (Venba) نام یک بازی رایانه‌ای در سبک تفننی- معمایی با خط داستانی جذاب است که البته اگر این بازی را انتخاب می‌کنید، بهتر است زبان انگلیسی بلد باشید تا بتوانید داستان بازی را به درستی دنبال کنید.

بیشترین بخش بازی را گفت‌وگوهای بین ونبا و همسر و فرزندش تشکیل می‌دهد و لابه‌لای این گفت‌وگوها، هر وقت موقع غذا خوردن می‌شود، شما باید دست به کار شوید.

در بخش آشپزی، ونبا، هربار تلاش می‌کند از دفترچه‌ای که آن هم از مادرش به ارث برده، یک غذای لذیذ انتخاب کند تا بلکه کمی از خستگی روزانه‌ی آن‌ها بکاهد.

بازی ونبا شما را در جریان مشکلات یک زوج هندی قرار می‌دهد که به تازگی به کشور کانادا مهاجرت کرده‌اند. همسر ونبا که یک نویسنده است، به سختی می‌تواند به عنوان یک خارجی کار پیدا کند و هرازگاهی برگشتن به وطنشان موضوع گفت‌وگویشان را تشکیل می‌دهد، اما از زمانی که فرزندشان «کوین» به دنیا آمده، تمام فکر و ذهنشان فراهم کردن امکانات کافی برای رشد و پروش فرزندشان می‌شود. فرقی نمی‌کند ونبا در آشپزی چه وسواسی به خرج دهد، کوین ترجیح می‌دهد همراه دوستانش از غذاهای کانادایی و فست‌فود بخورد، اما وضع به همین شکل باقی نمی‌ماند و کوین به غذاهای هندی علاقه‌مند می‌شود و شما در بخش آخر بازی در نقش کوین، که اکنون دیگر جوان شده، بازی می‌کنید و سعی می‌کنید غذاهایی که مادرش در بچگی برایش درست می‌کرده را بپزید.

داستان بازی پر از فراز و نشیب است و سعی می‌کند رابطه پیچیده‌ی مادر_فرزندی و احساسات دراماتیکی که شکل می‌گیرد را به تصویر بکشد. با این‌حال بازی ونبا بسیار کوتاه است و شاید ظرف دو ساعت آن را به اتمام برسانید، اما اگر از بازی‌های سبک تفننی خوشتان می‌آید و از فرهنگ و موسیقی شرقی لذت می‌برید، بازی ونبا گزینه خوبی است.

داستان بازی را پیش ببرید و از گرافیک، صداگذاری، موسیقی و گیم‌پلی ساده و جذاب بازی لذت ببرید.

CAPTCHA Image