10.22081/hk.2023.75143

دایره‌ای که دوست داشت خورشید باشد!

موضوعات

دایره‌ای که دوست داشت خورشید باشد!

معرفی بازی‌های کامپیوتری امیدبخش

محمدحسن سلطانپور

کارشناس بازی‌های فکری و کامپیوتری

 

بازی‌های کامپیوتری مثل هر رسانه‌ی دیگری می‌توانند حس‌های مختلفی به ما منتقل کنند؛ همان طور که بعضی بازی‌ها می‌توانند حس ناامیدی و پوچی را به ما القا کنند، بعضی‎ها هم برای دادن حس خوب و امید به زندگی بهتر به بازیکنان طراحی شده‌اند.

بازیکنان با درگیرشدن با روند بازی و انتخاب‌های حین بازی، داستان بازی را پیش می‌برند تا به پایان نزدیک می‌شوند و تحت تأثیر داستان بازی قرار می‌گیرند.

بعضی بازی‌ها داستان جذابی دارند و امید را در قالب داستان منتقل می‌کنند، اما بعضی دیگر داستان خاصی ندارند و صحنه‌های بازی و کارهایی که بازیکنان باید انجام دهند به گونه‌ای طراحی شده که آن حس خوب منتقل بشود.

 

Journey of the Broken Circle 2020

این بازی داستان یک دایره‌ی شکسته است که دنبال کامل شدن است. به خورشید نگاه می‌کند و آه می‌کشد که چقدر گرد و کامل است. گرافیک بازی مینی‌مال و ساده است، ولی طراحان بازی توانستند با همین سادگی پیام بازی را به خوبی منتقل کنند. این دایره‌ی شکسته که فقط قل می‌خورد و حرکت می‌کند، در مسیر خود با دوستان جدیدی آشنا می‌شود که هرکدام با پرکردن شکستگی او، قدرت‌های جدیدی را برایش فراهم می‌کنند تا بتواند به مسیر خود ادامه دهد.

به عنوان نکته پایانی باید بدانید در مسیر بازی گفت‌وگوها و جملات کوتاهی بین دایره و دوستانش به زبان انگلیسی رد و بدل می‌شود که برای دریافت کامل حس بازی لازم است خوانده و درک شوند.

 

Blanc 2023

این بازی داستان یک بچه گوزن و یک بچه گرگ را روایت می‌کند که در مسیر جست‌وجوی والدینشان با هم آشنا می‌شوند. در سرمای سرد زمستان، کولاک سنگینی همه جا را سفیدپوش کرده است. فضای بازی کاملاً سیاه و سفید است و هیچ رنگی دیده نمی‌شود. تمام صحنه‌های بازی کاملاً نقاشی شده و از جذابیت بصری خاصی برخوردار است. 

«بلنک» را باید دونفره بازی کنید و برای بازی‌کردن، هرکدام از بازیکنان، فقط به دو دکمه و کلیدهای جهت احتیاج دارند، در نتیجه این بازی ساده را می‌توانید با هرکسی بازی کنید. همچنین در تمام طول بازی هیچ متنی نمایش داده نمی‌شود و در نتیجه با خیال راحت می‌توانید بازی کنید و داستان بازی را پیش ببرید.

اگر این بازی را تجربه کردید و دنبال بازی مشابه می‌گشتید، بازی never alone را هم می‌توانید تجربه کنید.

CAPTCHA Image