10.22081/hk.2023.75022

ترس‌واژه‌ها

موضوعات

ترس‌واژه‌ها

معرفی کتاب‌هایی در ژانر وحشت

حنانه طوسی

دروازه‌ی مردگان

نویسنده: حمیدرضا شاه‌آبادی

ناشر: نشر افق

تعداد جلد: 3جلد

داستان از مرور خاطرات یک کتاب‌دار شکل می‌گیرد. «رضاقلی میرزا»، کتاب‌دار مدرسه‌ی دارالفنون، این خاطرات را مکتوب کرده و حالا خاطرات او به دست یک پسر نوجوان به نام «مجید» رسیده است. مرور خاطرات رضاقلی میرزا، پای مجید را به خانه‌ای قدیمی در تهران در محله‌ای به نام «عودلاجان» باز می‌کند. مجید آن‌قدر در خواندن خاطرات رضاقلی میرزا پیش می‌رود که سر از دنیای مردگان درمی‌آورد؛ چون رضاقلی میرزا در خاطراتش از دنیای مردگان و آن‌چه در آن‌جا بر او گذشته است، می‌گوید...

برای خواندن و شنیدن اتفاق‌هایی که برای مجید می‌افتد باید تا آخر کتاب سوم پابه‌پای مجید جلو بروید.

 

گورشاه

نویسنده: سیامک گلشیری

ناشر: نشر افق

تعداد جلد: 5جلد

این مجموعه، داستان نوجوانی به نام نیما را روایت می‌کند که خواهرش، گم‌‍وگور شده است. نیما برای پیداکردن خواهرش پیش نویسنده‌ای می‌رود که معتقد است کتاب‌هایش را براساس واقعیت نوشته و از او برای پیدا کردن گمشده‌اش کمک می‌خواهد؛ اما نویسنده حرف نیما را باور نمی‌کند. بعد از مدتی متوجه می‌شود، دختران دیگری هم هستند که مثل خواهر نیما گرفتار شده‌اند.

نیما برای پیداکردن خواهر خود و دیگر دختران گمشده، راهی سرزمینی می‌شود که سپاه «گورشاه» در حال فتح آن است. سربازان گورشاه، همه جا دنبال نیما و دوستانش هستند و آن‌ها ناچارند کوه‌ها و جنگل‌های ترسناکی را پشت سر بگذارند که پر از موجودات اسرارآمیزند. تنها با پشت‌ سر گذاشتن این‌ مکان‌هاست که به قلمروی شاه «یوناس» یعنی همان پادشاهی می‌رسند که فکر می‌کنند می‌تواند دختران گمشده را برگرداند. اما با رسیدن به قصر متوجه می‌شوند، کسی به فکر نجات دختران گمشده نیست و فرشته‌ی مرگ، کنترل همه چیز را به دست گرفته است؛ بنابر این باید پیش از آن‌که سپاه گورشاه به پشت دیوارهای شهر برسد، راهکاری پیدا کنند.

 

علوم ترسناک

نویسنده: نیک آرنولد

مترجم: جمعی از مترجمان

ناشر: نشر پیدایش

تعداد جلد: 36 جلد

در مجموعه‌ی علوم ترسناک، مفاهیم علمی، مسائل زیستی و فناوری‌های گوناگون به شکلی نو و با زبانی طنزآمیز و تصاویری جذاب، بررسی و تحلیل می‌شود. در این کتاب با صدها سؤال جالب و چالش برانگیز روبه‌رو می‌شوید که خنده بر روی لبتان می‌آورد، معلمتان را دق می‌دهد، دوستانتان را عذاب می‌دهد و پدر و مادرتان را وحشت‌زده می‌کند! علوم ترسناک از محبوب‌ترین مجموعه‌ها در جهان است. نویسنده‌ی این مجموعه نوشتن این کتاب ها را از سال 1996 شروع کرده و هنوز این مجموعه به پایانش نرسیده است؛ همان طور که علم و دانش پایانی ندارد، ظاهراً جناب آقای آرنولد هم پایانی برای علوم ترسناک نمی‌بیند. تا به امروز 36 جلد از این مجموعه‌ی بیش از 80 جلدی در ایران به همت نشر پیدایش منتشر شده است.

 

تاریخ ترسناک

نویسنده: تری دیری

مترجم: مهرداد تویسرکانی، پیمان اسماعیلیان و علی بخشی

ناشر: نشر افق و نشر هوپا

تعداد جلد: 18

این مجموعه‌ی 18 جلدی در طی بیست سال نوشته شده و به مرور در سال‌های 1993 تا 2013 در انگلستان منتشر شده و در ایران به همت نشر افق و نشر هوپا ترجمه و منتشر شده است.

نویسنده در این مجموعه شما را با جنگ‌های جهانی آشنا می‌کند. شاهان شریر و شهبانوهای شرور جهان را به شما نشان می‌دهد. مرگ‌‎بارترین روزهای تاریخ را می‌بینید. انقلاب‌هایی که باعث تغییرات مهم در دنیا شده‌اند را برای شما شرح می‌دهد. در همه‌ی این کتاب‌ها همه‌ی این اطلاعات را با دیدن کمیک‌ها و تصاویر جذاب به خاطر خواهید سپرد و در انتها می‌توانید به این سؤال جواب بدهید، آیا به راستی تاریخ چیز وحشتناکی است؟

 

خیابان وحشت

نویسنده: تومی دونبوند

مترجم: حبیب الله لزگی

ناشر: نشر ذکر

تعداد جلد: 13جلد

وقتی کتاب را باز می‌کنید، قبل از این‌که داستان را بخوانید، با ساکنین خیابان وحشت آشنا می‌شوید. زیر عکس هر کدام اسمشان را می‌بینید و بعد در نقشه‌ی خیابان وحشت در صفحه‌ی بعد می‌بینید که هر کدام در کدام قسمت خیابان وحشت زندگی می‌کنند. در این سیزده جلد «لوک واتسون» تمام تلاش خودش را می‌کند تا خودش و خانواده‌اش را از خیابان وحشت که پر از موجودات ترسناک است، نجات بدهد و به دنیای بدون این موجودات برگرداند. این که لوک موفق می‌شود یا نه؟ و آیا در این خیابان پر از موجودات ترسناک، کسی پیدا می‌شود تا به لوک کمک کند تا به هدفش برسد یا نه؟ را می‌توانید با خواندن این مجموعه‌ی هیجان‌انگیز بفهمید.

CAPTCHA Image