10.22081/hk.2023.74860

کاشت، داشت و برداشت

کاشت، داشت و برداشت

معرفی بازی‌فکری فتوسنتز

سیده‌کبری پاشازاده – کتاب‌دار بازی

یک معرفی بازی آوردیم؛ اونم چه معرفی بازی‌ای! یک بازی خانوادگی به نام «فتوسنتز»، بله درست شنیدید فتوسنتز! و درست هم فکر کردید؛ یک بازی با داستان محیط زیستی درباره‌ی کاشت بذر توی دل خاک و پرورش اون و ...

بالاخره شماها از الان باید یاد بگیرید که کاشت درخت، نگه‌داشتن جنگل‌ها، کم‌کردن آلودگی هوا و ...، کره‌ی زمین رو حفظ می‌کنه و حتی جلوی پیش‌روی گرما رو می‌گیره، خودتون بهتر می‌دونید که این ماه‌ها گرم‌ترین ماه‌های کره‌ی زمین در تمام عمرش بوده! و این رو هم حتماً می‌دونید که یکی از عوامل اصلی این گرما، از بین بردن جنگل‌ها و نابودی درخت‌ها به دست بشر بی‌فکر هست!

خب برگردیم به بازی:

این بازی یک «بُردگیم» دو تا چهارنفره هست که یک سری وسیله داره مثل:

  • درخت‌های رنگارنگ
  • صفحه‌ی جنگل
  • یک عالمه توکن‌های جورواجور
  • یک صفحه‌ی خورشیدی جذاب

این بازی اون‌قدر طراحی و اجزای زیبایی داره که آدم فقط دوست داره بنشینه و نگاش کنه (با عرض پوزش فعلاً به عکس بازی نگاه کنید! فقط قول بدید غصه نخورید که همین الان دم دستتون نیست که بازیش کنید)

خب حالا اگه از نگاه‌کردن به بازی سیر شدید، بیایید تا یک کم از ماجرای بازی براتون بگم...

اول از کجا شروع کنم؟! آهان، از هدف بازی (بهتره آخرشو اولش بگم!)

عرضم به حضور شما، این‌که هدف بازی، مثل همه‌ی بازی‌های دیگه کسب بیشترین امتیازه.

حالا بگم چطوری باید امتیاز بگیرید؟! بله! عرض کنم خدمتتون که توی یک داستان جالب، باید چرخه‌های طبیعی رو تکمیل کنید که این کار رو باید توی دو فاز انجام بدین:

  • فتوسنتز

و

  • زندگی عادی!

توی فاز فتوسنتز، خورشید توی جهت عقربه‌های ساعت می‌چرخه و بازیکن‌ها بر اساس تعداد درخت‌های کاشته شده‌شون، امتیاز می‌گیرن. هر درخت بر اساس اندازه‌ش که کوچیک‌، متوسط یا بزرگ باشه، امتیاز خودش رو داره.

توی فاز زندگی عادی هم باید امتیازهای نوری رو خرج کنید، بذر و درخت بکارید و پرورش بدید تا به درخت بزرگ و تنومند تبدیل بشن و با پرداخت چهار امتیاز، محصول درخت خودتون رو برداشت کنید.

  • همین؟!
  • بله! به همین راحتی! به همین خوشمزگی!

البته ریزه‌کاری‌ها و استراتژی‌های بازی با تجربه‌کردن دستتون میاد؛ ولی کلیت بازی همینه!

فتوسنتز با این‌که توی ظاهر خیلی شلوغ به نظر می‌رسه، ولی قوانین قابل فهمی داره و شما به راحتی می‌تونید بازی رو یاد بگیرید و از بازی‌کردن توی جمع خانواده و دوستاتون لذت ببرید.

راستی از یادگیری شیوه‌ی امتیازدهی بازی هم نترسید، چون روی تک‌تک اجزای بازی توضیحاتی نوشته شده که بهتون کمک می‌کنه که توی روند بازی فقط از مسیر بازی لذت ببرید و به این‌که: «چی رو کجا بذارم، چند امتیاز داره؟!» فکر نکنید.

این رو هم بگم؛ هر چقدر تعداد بازیکن توی این بازی بیشتر باشه، رقابت نفس‌گیر می‌شه؛ پس سعی کنید این بازی رو حتماً چهارنفره تجربه کنید و حسابی سر پیدا کردن جا برای کاشتن بذر و درخت با هم جدال کنید!

 

تصاویر بازی فتوسنتز

اگر عکاسی شود از نوجوان هایی که دارند این بازی را انجام می دهند بسیار عالی است

اگر صلاح می دونید عکس این صفحه را خودمون عکاسی کنیم و کار فتوگرافی ان به عهده ی شما باشد.

CAPTCHA Image