10.22081/hk.2023.74805

این جا تقلب اجبار نیست!

گوش به حرف ما ندادین، حالا رسیدین به این‌جا که اگه تقلب نکنید، بازی رو باختید!

 

معرفی بازی

این‌جا تقلب اجباریست!

حنانه طوسی

برعکس همه‌ی بازی‌ها، در این بازی، تقلب آزاد است! 3 تا 5 نفر می‌توانند در این بازی شرکت کنند. شاید نیم ساعت هم نشود بازی و برای همین برای مهمانی و دورهمی بازی مناسبی است، حتی می‌شود توی کافه ضمن خوردن چای و کیک هم این بازی را انجام داد. جالب این‌جاست که از یک کودک هفت ساله می‌تواند این بازی را انجام دهد تا هر آدمی که قدرت نشستن، تمرکز کردن و حرکت دادن دست داشته باشد تا کارت ها را بردارد یا بگذارد. گروه میپل کینگ این بازی را تولید کرده است.

خب حالا ببینیم اسم این بازی، نحوه‌ی بازی و قوانینش چیست؟

  اسم بازی شب پره‌ی متقلب   cheating Moth[1]است. قبل از توضیح دادن یک سؤال داریم: آیا به نظر شما «تقلّب کردن» ممنوع است؟!

و اما جواب: در این بازیِ کارتیِ پُرهیجان و سرشار از شیطنت، نه! در حقیقت، شما در این بازی، باید تقلّب کنید تا بتوانید پیروز شوید! هر بازیکن، بازی را با هشت کارت شروع کرده و بعد تلاش می‌کند تا از شرّ کارت‌هایش خلاص شود! بازیکنی که زودتر از بقیه، دستش را خالی کند، برنده‌ی بازی خواهد بود... بعضی کارت‌ها ویژگی‌هایی مخصوص دارند و می‌توانند اتفاقات جالبی را در بازی رقم بزنند...

در همه‌ی بازی‌ها تقلب ممنوع است... اما نه در این بازی!

در این بازی شما تلاش می‌کنید تا با تقلب‌های ماهرانه و سوزاندن هوشمندانه‌ی کارت‌هایتان، اولین نفری باشید تا از شر همه‌ی کارت‌ها خلاص می‌شود.

در جعبه‌ی این بازی ۷۲ کارت شامل: 20 کارت حرکت (شامل عنکبوت، سوسک، پشه و مورچه از هر کدام ۵ عدد)، ۴۳ کارت اعداد، ۸ کارت شب پره‌ی متقلب، و یک کارت حشره‌ی نگهبان است. دفترچه قوانین بازی هم توی جعبه هست تا از روی آن بازی را به خوبی یاد بگیرید.

راستش می‌خواستیم بازی را برایتان توضیح بدهیم تا با نحوه‌ی بازی کردنش آشنا بشوید، اما ترسیدیم آقای دبیرتحریریه که در صفحه 28 همین مجله امر فرمودند که هر چه ما گفتیم را قبول نکنید، ناراحت شوند، پس طبق نظر ایشان هر چه ما بگوییم شما قبول نمی‌کنید، پس خودتان جستجو کنید و نحوه‌ی بازی را پیدا کنید و مطالعه کنید؛ اما شک نکنید که بازی‌ای دل‌چسب است و دوستش خواهید داشت؛ مخصوصاً این که می‌توانید آزادانه در آن تقلب کنید.

[1] موگل موته؛ حشره‌ی متقلّب     Mogel Motte

CAPTCHA Image