10.22081/hk.2023.74803

چیزی فراتر از تقلب

موضوعات

یعنی آدم این‌قدر از امتحان وحشت داره که دست به هر کاری می‌زنه! رفته اپلیکیشن ساخته برای کاهش استرس امتحان! خب تقلب چرا نمی‌کنی آخه؟!

 

چیزی فراتر از تقلب

معرفی اپلیکیشن‌هایی برای امتحانات

 

Lemorize

چه شاگرد تنبل کلاس باشید و چه معدل 20، چه درس‌ها رو در طول ترم مرور کرده یا لای جزوه رو هم باز نکرده باشید، فلش‌کارت‌ها برای تقویت حافظه معجزه می‌کنن. با نوشتن نکات مهم امتحانی روی این تکه کاغذهای کوچک، هم از فشار روانی تماشای جزوه‌های قطور کم می‌کنید و هم می‌تونید نکاتی که باعث نجات و پاس‌شدن‌تون می‌شه رو با سرعتی بالا مرور کنید.

اگه شب‌های امتحان وقت و حوصله‌ی ساخت فلش‌کارت‌های کاغذی رو ندارید، توصیه می‌کنیم موبایل‌تون رو برداشته و Lemorize رو توی اون نصب کنید. با این اپلیکیشن فوق‌العاده، می‌تونید توی کسری از ثانیه فلش‌کارت‌های دو طرفه بسازید، و نکته‌ی بسیار عالی این‌که به اون‌ها عکس و صدا هم ضمیمه کنید.

 

TimeTune

اپلیکیشن TimeTune با مدیریت زمان، به شما کمک می‌کنه که برای مطالعه توی شب‌های امتحان نهایت بهره‌وری رو داشته باشید. پیش از به کارگیری اپ، باید برای خودتون برنامه‌ریزی کنید: این‌که چند ساعت بخوابید، چه‌قدر درس بخونید و چه‌قدر از روز رو به استراحت و تفریح اختصاص بدید.

وقتی برنامه‌ی ویژه‌ی امتحانی‌تون رو وارد اپلیکیشن کردید،‌ حالا می‌تونید برای انجام به موقع کارها براشون یادآور بذارید تا طبق برنامه پیش رفته و هرگز وقت‌تون رو سر کارهای بیهوده تلف نکنید.

 

نیمکت

یک سری مشکلات درسی رو با فلش‌کارت و حفظ کردن و ... نمی‌تونیم رفع کنیم، باید حتماً کسی باشه که اون رو به طور شفاهی به ما آموزش بده. اگه اون‌قدر خوش‌شانس نیستید که برای آموزش شفاهی دوستی درس‌خوان یا معلمی خصوصی کنارتون داشته باشید، حداقل می‌تونید توی کلاس‌های مجازی اپ نیمکت شرکت کنید.

دبیرستانی‌ها با دانلود نیمکت می‌تونن به آرشیو بی‌نظیری از ویدئوهای آموزشی در کلیه‌ی دروس دسترسی داشته باشن.

نکته بسیار خوب در مورد نیمکت، رایگان بودن بخش زیادی از ویدئوهای اون هست. ضمن این‌که بر خلاف کلاس درس واقعی، هر وقت که بخواید می‌تونید صحبت استاد رو قطع کرده و ده‌ها بار به اول توضیحات درسی برگردید.

 

Calm

شاید شما هم وقتی استرس وجودتون رو فرا می‌گیره، دوست دارید که از خونه بیرون بزنید، به دل طبیعت رفته و هوایی تازه کنید. اما ممکن هست در شب امتحان فرصت چنین کاری پیش نیاد، بنابر این شاید بهتر باشه که به جای رفتن به طبیعت، طبیعت و نوای آرامش‌بخش اون رو پیش خودتون بیارید.

اپلیکیشن Calm با جمع‌آوری و پخش صدای باران، موج دریا، آواز پرنده‌ها و نوای زیبای طبیعت به شما اجازه می‌ده تا برای دقایقی چشمان‌تون رو ببندید، به نوای آرامش‌بخش طبیعت گوش داده و استرس‌های ناشی از شب امتحان رو فراموش کنید.

Calm البته فقط مختص شب‌های امتحان نیست، وقتی که درس‌هاتون پاس شد هم می‌تونید از اون برای تن‌آرامی و مدیتیشن و آرامش قبل از خواب بهره ببرید. مطمئن باشید که از کیفیت فوق‌العاده‌ی صداهای HD اپ شگفت‌زده خواهید شد.

 

Monument Valley

کی گفته که شب‌های امتحان نمی‌تونید تفریح کنید؟! اگه برای درس‌خوندن خیلی به خودتون فشار بیارید، خسته و خواب‌آلود سر جلسه‌ی امتحان حاضر می‌شید و ممکن هست تمام زحمات‌تون رو با این خستگی به باد فنا بدید.

برای اون که ذهن‌تون برای حفظ مطالب درسی باز بوده و بتونید بهتر روی مسائل تمرکز کنید،‌ بازی‌های فکری می‌تونن کمک بزرگی باشن. از میان صدها هزار بازی فکری که می‌تونید انتخاب کنید، ما Monument Valley رو به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ عنوانی که با معماهای خلاقانه‌ش هم ذهن‌تون رو باز می‌کنه و هم با موزیک و طراحی هنری بی‌نظیرش موجی از آرامش رو به سوی دل‌هاتون می‌فرسته.

البته حواستون باشه که بیش از حد روی بازی متمرکز نشید، Monument Valley با اتمسفر گیراش می‌تونه به میزان بسیار زیادی شما رو به خودش معتاد کنه! اما اگه برای استراحت‌های بین دو امتحان به دنبال یک بازی فکری خوب می‌گردید، حتماً Monument Valley رو جزو گزینه‌هاتون مد نظر داشته باشید.

***

مسلماً موفقیت در امتحانات تنها با استفاده از اپلیکیشن‌هایی که معرفی کردیم محقق نمی‌شه؛ همه چیز به تلاش خودتون بستگی داره و این که چگونه برای مطالعه دروس برنامه‌ریزی کرده باشید. اما می‌تونید روی اون‌ها و نمونه‌های مشابه‌شون در پلتفرم‌های دیگه به عنوان یک ابزار کمکی حساب باز کنید تا با استرسی کمتر و تمرکزی بیش‌تر سر جلسه‌های امتحان حاضر بشید.

CAPTCHA Image