فرمانروای زمین کیست؟!


وقتی نوشته‌ها و کتاب‌ها روی پرده‌ی سینما می‌آیند، مخصوصاً اگر تخیلی باشند، سفر معنی دیگری پیدا می‌کند، این بار ما با یک پرده‌ی عریض سینما به دنیاهایی خیالی می‌رویم و سفرمان رنگ و بویی جدید می‌گیرد.

فرمانروای زمین کیست؟!

معرفی و تحلیل انیمیشن میچل‌ها علیه ماشین‌ها

خلاصه‌ای از مقاله محمدحسین جعفریان

 

داستان انیمیشن The Mitchells vs. the Machines به کیتی میچل می‌پردازد؛ دختری جوان و خلاق که آرزوی رفتن به دانشگاه برای تحصیل فیلم‌سازی و فاصله گرفتن از خانواده و پدر سنتی خود را دارد. ولی وسط مواجهه‌ی اعضای این خانواده با چالش احساسی و تلاش آن‌ها برای نزدیک‌تر شدن به یکدیگر، آخرالزمان روباتیک رخ می‌دهد! دستگاه‌های هوشمند علیه انسان‌ها شورش می‌کنند و می‌خواهند حکومت زمین را به‌دست بیاورند.

همان‌گونه که واضح است قصه از دو جهت مربوط ‌به دوران مدرن، شبکه‌های اجتماعی و اینترنت است؛ بچه‌های خانواده مدام با اینترنت، دنیای پرشده از شبکه‌های اجتماعی سر و کار دارند و از آن سو ترس انسان‌ها از تبدیل شدن هوش مصنوعی و تکنولوژی به دشمن آن‌ها، در انیمیشن به نمایش درمی‌آید.

یکی از بزرگ‌ترین دلایل جواب دادن این انیمیشن در مقام یک فیلم کمدی علمی-تخیلی آن است که به خوبی به شکل اغراق‌آمیز، برخی از واقعیت‌های دنیای تکنولوژی را نشان می‌دهد.

خوب است بدانید که از زمانی که دنیا به سمت مدرن شدن رفت و تکنولوژی پیشرفت کرد، همیشه دانشمندانی بوده‌اند که به انسان هشدار داده‌اند که مبادا انسان اسیر تکنولوژی بشود و نابود شود. در این انیمیشن این موضوع به خوبی نشان داده می‌شود و حتی راه حلی می‌دهد برای شکست تکنولوژی‌ای که می‌خواهد بر انسان‌ها چیره شود.

این راه حل به بحرانی که میچل در ابتدا با آن درگیر است مربوط می‌شود، بحران میچل دور شدن از خانواده و احساس تنهایی کردن است و ...

منبع: www.zoomg.ir

CAPTCHA Image