پر فروش‌های خواندنی

10.22081/hk.2023.73767

پر فروش‌های خواندنی


پر فروش‌های خواندنی

فاطمه بختیاری

همه ما دوست داریم بهترین  باشیم، چه در زندگی فردی و چه در زندگی اجتماعی. یکی از راه‌های بهتر بودن مطالعه کردن است. با خواندن کتاب‌ها، خودمان را از  آنچه هستیم، بالاتر می‌بریم. این بالارفتن مربوط به دوره‌ی خاصی از زندگی نیست؛ اما در دوره‌ی نوجوانی اهمیت بیشتر دارد، چون تأثیر بیشتری در آینده‌ی ما دارد. حالا به یک سئوال مهم می‌رسیم، چه طور کتاب‌های خوب را انتخاب کنیم؟ یکی از راه‌های انتخاب کتاب برای خواندن این است که بدانیم کدام کتاب‌ها پرفروش بوده‌اند. کتاب‌های پرفروش  همیشه یک راه راحت برای رسیدن به خواندن است؛ چون  قبل از ما مخاطب‌ها به آن توجه کرده‌اند و یک حس مشترک یعنی رضایتمندی از مطالعه را به اشتراک گذاشته‌اند.

حالا یک سئوال مهم پیش می‌آید. دلایل موفقیت یک کتاب داستانی و  فروش خوب آن چیست؟ در جواب باید گفت برای فروش موفق یک کتاب دلایل مختلفی دارند؛ مثلا کتاب سوژه‌ای جالب دارد و یا ماجرایی خاص و جدیدی را بیان می‌کند. یکی دیگر از دلایل، مناسبت خاصی است که کتاب درباره‌ی آن نوشته شده است؛ مثلاً کتاب‌هایی که درباره‌ی اربعین نوشته شده‌اند، فروش خوبی دارند.

شکل و شمایل کتاب مثل طرح جلد و نوع کاغذ و قطع کتاب هم نقش مهمی در فروش کتاب دارد. البته تبلیغات هم بی تأثیر نیست. مثلاً همان طور که در تلویزیون چیپس و پفک تبلیغ می‌کنند- که متاسفانه خاصیت ندارند- اگر کتاب معرفی بشود، مسلماً فروش کتاب بیشتر خواهد شد.

حالا چند کتاب پرفروش در ماه‌های اخیر را خدمت‌تان معرفی می‌کنیم.

*داعشی و عاشقی

نویسنده: مجید ملامحمدی

ناشر: انتشارات به‌نشر

تعداد صفحات: 196

قیمت: 48000 تومان

خرید فایل کتاب 17000 تومان

یکی از موضوعاتی که همیشه مورد توجه  نوجوانان بوده است موضوعات اجتماعی است. حال اگر این موضوع با باور و اعتقادات همراه شود، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. از دلایل موفقیت این کتاب جدا از نثر روان و داستانی آن، سوژه‌ی مناسب آن است. این کتاب درباره‌ی داعش است که این بار در سرزمین کربلا می‌خواهد شری به پا کند.

برشی از کتاب: مرد عربی جلو دوید. هول ورم داشت. دست درشت و پینه‌ایش را دور گردنم انداخت. به زبان خودش گفت:«اهلاً و سهلاً. خوش آمدی زائر حسین! به قیافه‌ات نمی‌آید که عرب باشی! ایرانی که حتماً نیستی. هستی؟ نه، نیستی.»  

 

 

*چاییده شاه

نویسنده: سپیده انوشه

ناشر: نشر جمکران

تعداد صفحات:176

قیمت چاپ کاغذی کتاب:108000 تومان

خرید و دانلود فایل کتاب از سایت طاقچه 37500 تومان

کتاب مستند روایی «چاپید شاه» به دوران حکومت پهلوی اول و دوم می‎پردازد. این کتاب با عکس‌های مستند و تصویرسازی همراه است. یکی از ویژگی‎های مهم کتاب نثر روان، جذاب و شیرین آن است.یکی دیگر از نکات برجسته‎ی کتاب اینفوگرافی‌های(اطلاع نگاشت) انتهای فصل‌هاست که نکات مهم و کلیدی هر فصل را به صورت خلاصه توضیح می‎دهد.

برشی از کتاب: نیروهای اشغال‎گر آذوقه‎ی مردم ایران را غارت کردند، تا جایی که  در ایران قحطی بزرگی شد و جمعیت زیادی از مردم جان خود را از دست دادند.

 

*فواره گنجشک‌ها

نویسنده: محمود پوروهاب

ناشر: نشر جمکران

تعداد صفحات:134

قیمت: 30000 تومان

خرید فایل کتاب 10000 تومان

همیشه یکی از دلایل موفقیت و فروش خوب کتاب پدیده‎آورنده‎ی آن است. فواره‎ی گنجشک‎ها از این قائده مستتثنی نیست. آقای پوروهاب یکی از نویسندگان توانمند است که کتابی خواندنی را در اختیار نوجوانان علاقمند به کتاب قرار داده است.

برشی از کتاب: دخترک از پنجره بیرون را نگاه کرد. آفتاب با گل‌های درخشان باغچه حرف می‎زد و درخت بزرگ با گنجشک‌هایی که دوستشان داشت. ناگهان صدای نازک نوزاد با فواره‎ی گنجشک‌ها روی درخت، پر کشید.

 

*قصه ما مثل شد

نویسنده: محمد میرکیانی

ناشر: به نشر

این کتاب چند جلدی است. قیمت450000 تومان

خرید فایل کتاب13920 تومان

شاید یکی از دلایل موفقیت این کتاب نویسنده‎ی نام آشنای حوزه ادبیات است. قلم آقای میرکیانی این اطمینان را به مخاطب می‌دهد که یک کار خوب را می‌خواند. البته مثل‌های ایرانی جاذبه لازم را برای شنیدن داستان دارد.

برشی از کتاب: روزی روزگاری در یکی از شهرها مردی زندگی می‌کرد که خودش را در لاف‎زنی و خودبزرگ‎بینی غرق کرده بود. او هر جاکه پیش می‌آمد از خودش می‌گفت و هنرهایی را که داشت و کارهایی که می‌توانست بکند ...

*رمان من و آقای همسایه

نویسنده: علیرضا متوللی

ناشر: انتشارات به نشر

تعداد صفحات: 268

قیمت:45000 تومان

خرید فایل کتاب: 22000 تومان

کتاب درباره‎ی دختری به نام افسانه است که پدرش را از دست داده و با مشکلات گوناگون روبه‎رو است. او مشکلات خود را در قالب گفت‎وگو مطرح می‎کند. مفاهیمی چون خویشتن‎داری، تعهد، وفاداری، احترام به والدین و ... از مفاهیم ارزشمند این کتاب هستند. همچنین اشتباهات رایج در امربه‎معروف، مدیریت احساسات در رابطه میان دختر و پسر، از مسائل محتوایی این کتاب است.

 

*آقای با کلاه، آقای بی‎کلاه

نویسنده: شل سیلور استاین

ترجمه رضی هیرمندی

ناشر: کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان

تعداد صفحات: 36

قیمت:  50000 تومان

خرید فایل:5000 تومان

این کتاب با این که سال‌هاست چاپ می‌شود؛ اما هنوز خوانندگان را جذب خود می‌کند. نگاه جدید و نو به سوژه‌ها یکی از دلایل موفقیت این کار است. البته نقش مترجم با تجربه‌ای مثل آقای هیرمندی را نباید نادیده گرفت.

برشی از کتاب: آقای باکلاه تعداد زیادی کلاه داشت که هیچ کدام مثل هم نبود. آقای بی‌کلاه نیز تعداد زیادی سر داشت و تنها یک کلاه ...

 

*روز حسین

نویسنده: غلامرضا ابهری

ناشر: انتشارات جمکران

صفحات:176

قیمت:76500 تومان

نویسنده به میان نوجوانان رفته است و پرسش‌های آن‌ها را درباره‌ی امام حسین(ع) جمع کرده که در کتاب روز حسین به آن پاسخ داده است.

برشی از کتاب: با توجه به این‌که اهل کوفه آدم‌های بی‌وفا بودند، چرا امام حسین(ع) دعوت آن‌ها را پذیرفت؟

پاسخ: تعداد دوست‌داران اهل‌بیت در کوفه از جاهای دیگر بیشتر بود. به همین دلیل امام حسین برای مبارزه با یزید، باید جایی می‌رفت که طرف‌داران بیشتری داشته باشد. ضمناً هزاران نفر از کوفیان برای حضرت سید الشهداء نامه نوشته بودندکه برای کمک به آن بزرگوارکاملاً آماده‌اند. بنابراین احتمال موفقیت امام حسین در کوفه بیش از مناطق دیگر بود.

 

*مطالعه زهر.

نویسنده: ماریا وی اسنایدر

مترجم علی دهقان

ناشر: انتشارات طلوع ققنوس

صفحات: 379

قیمت: 38000 تومان

دریافت فایل کتاب رایگان است

این داستان درباره دختری است که درگیر حوادث زیادی می‌شود. کتاب در مجموعه کتاب‌های فانتزی در عین حال ماجراجویانه و پرحادثه جای می‌گیرد.

برشی از کتاب: در میان تاریکی که مانند تابوت احاطه‌ام کرده بود، محبوس بودم. چیزی نداشتم که حواسم را از خاطراتم پرت کند. خاطرات روشن و واضح در انتظار بودند تا هر بار که ذهنم منحرف می‌شد، به من حمله کنند ...

*گردان قاطرچی‌ها

نوشته داوود امیریان

ناشر کتابستان معرفت

صفحات: 272

قیمت: 105000 تومان

خرید فایل کتاب: 25500 تومان

همیشه داستان‌هایی از جنگ تحمیلی و دفاع مقدس علاقمندان به خود را دارد. حال اگر این اتفاق‌ها با زبان طنز باشد جالب‌تر و دلنشین‌تر است. کتاب گردان قاطرچی‌ها یکی از این کتاب‌های خواندنی است.

برشی از کتاب: سبیل به سبیل فرمانده در اتاق نشسته بود و آقا ابراهیم کنار دیوار ایستاده بود و دستانش را روی سینه جمع کرده بود. نگاه‌ها به طرفش برگشت. یوسف از روی قصد کمی دیر آمده بود تا ورودش  جلب توجه کرده و همه را متوجه حضورش کند...

 

* قصه های من و ننه‌آغا

نویسنده: مظفر سالاری

ناشر: کتابستان معرفت

صفحات: قیمت:37000 تومان

خرید فایل: 12000 تومان

همیشه شنیدن قصه‌های بزرگ‌ترها جالب است. این  کتاب مجموعه‌ای از همین قصه‌های به ظاهر روزمره؛ اما زیبا از زبان مادربزرگی به اسم ننه‌آغاست.

برشی از کتاب: از داستان کلوخ انداز

نزدیک ساعت مارکار یزد- که میدانی قدیمی بود و برج ساعت چهار گوش و نوک هرم مانند داشت- زمین بزرگی بود که با بچه‌ها آن‌جا فوتبال بازی می‌کردیم. یک روز رفتیم دیدیم دور تا دور زمین را کانال کنده‌اند. شست‌مان خبردار شد که می‌خواهند آن‌‎جا را هم بسازند ...

CAPTCHA Image