پاراگراف هایی که تبدیل به پول می شوند

10.22081/hk.2023.73766

پاراگراف هایی که تبدیل به پول می شوند


چگونه پول دربیاوریم؟

می‌دانید تولید محتوا چیست؟

میم زندگی (مهدی خسروی)

 

اگر تجربه‌ی خرید اینترنتی داشته باشید یا با هدف کنجکاوی و کسب اطلاعات درباره‌‌ی یک کالا، در اینترنت و گوگل جست‌وجو (سرچ) کرده باشید، دیده‌اید که در کنار عکس یا ویدیوی محصول، مطلب توضیحی درباره‌ی آن وجود دارد. مثلاً در فروشگاه اینترنتی، در کنار نام و مشخصات کوتاه محصول، نوشته‌ای درباره‌ی ویژگی‌های عمومی و فنی آن قرار دارد و هدفش این است که شما را برای خرید قانع یا تشویق کند. در اصطلاح فضای مجازی و اینترنتی، به این مطالب، «محتوا» و به فرایند نوشتن آن «تولید محتوا» می‌گویند.

شما هم در نوجوانی و از پایان دوره‌ی اول متوسطه می‌توانید وارد بازار کار تولید محتوا شوید و از راه نویسندگی درآمد خوبی به دست آورید. برای آشنایی کوتاه با این شغل و کسب آمادگی برای این شغل، ادامه‌ی مطلب را بخوانید.

 

تولید محتوا چیست؟

در نگاه اول، منظور از تولید محتوا، همان نویسندگی برای فضای مجازی است. امروزه با رشد و توسعه فضای کسب و کار اینترنتی، فرصت کسب درآمد از طریق نویسندگی برای همه فراهم شده است و خیلی از جوانان و نوجوانان نیز مشغول آن هستند.

تولید محتوا مفهوم گسترده‌ای است و شامل انواع محتوای متنی، تصویری، ویدیویی، موشن گرافیک و… می‌شود. نوشتن و تولید محتوای متنی، شاید آسان‌ترین مورد برای نوجوانان به نظر برسد؛ اما در بقیه‌ی این زمینه‌ها، نوجوانانِ پرتلاش و با مهارت نیز فعالیت دارند؛ مخصوصاً کسانی که به عکاسی و ساخت ویدیو علاقه دارند و با نرم‌افزارهای آن آشنا هستند و کار کرده‌اند.

 

انتشار و توزیع محتوا

در کنار تولید محتوا، موضوع مهم دیگر، انتشار محتواست که خودش زمینه‌ساز مشاغل دیگری مانند مدیریت محتوا و محتواگذاری است. مدیریت محتوا، شامل توزیع و انتشار محتواها در فضاهای مختلف یک کسب و کار اینترنتی است و مناسب سن و سال نوجوانی نیست؛ اما دو شغل تولید محتوای متنی (نویسندگی) و محتواگذاری کار سختی نیست و برای کار دانش‌آموزی بسیار جذاب است.

برای محتواگذاری در سایت یا اپلیکیشن، برنامه‌ها و نرم‌افزارهای مختلفی وجود دارد که با یادگیری و تمرین می‌توانید آماده کار شوید. انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی نیز کار پیچیده‌ای نیست و کافی است با امکانات و قابلیت‌های آن پیام‌رسان یا برنامه‌ی مجازی کاملاً آشنا بود.

 

آمادگی برای تولید محتوای متنی

در این مطلب بیش‌تر روی شغل تولید محتوای متنی تأکید می‌کنم که اولین قدم برای ورود به دنیای بزرگ تولید و توزیع محتواست. شرط اول این کار، علاقه یا خواستن است تا زود خسته نشوید و با پشتکار ادامه دهید و نتیجه بگیرید؛ البته مثل همه‌ی قهرمان‌ها و آدم‌های موفق باید صبور هم باشید.

برای این‌که حوصله‌ی‌تان سر نرود، خیلی خلاصه به کارهایی که باید انجام دهید اشاره می‌کنم؛ اما آن‌ها را جدی بگیرید:

کتاب‌های درسیِ فارسی و نگارش پایه‌ی هفتم تا دوازدهم را جدی بگیرید. این کتاب‌ها برای شما و با هدف آموزش و به صورت ساده و مفید نوشته شده است. در هر پایه‌ای هستید کتاب‌های پایه‌های قبل و بعد را بخوانید و تمرین‌هایش را انجام دهید.

  • به غیر از زنگ انشاء و تمرین‌های این دو کتاب درسی، هر روز برای خودتان چیزی بنویسید. بعد از مدتی می‌بینید که نوشتن‌تان بهتر شده است.
  • کتاب و مجله‌ی مناسب سن خودتان را زیاد بخوانید و به سبک و روش هر مطلب دقت کنید. گاهی هم یک مطلب را انتخاب و سعی کنید آن را جور دیگری بنویسید.
  • در جشنواره‌های مختلفی که بخش‌های تولید محتوای متنی مثل خاطره‌نویسی دارند شرکت کنید.
  • از کتاب‌ها یا لوح‌های آموزش نویسندگی استفاده کنید و پس از مدتی مطالعه و تمرین، در برخی از دوره‌های حضوری یا مجازی تولید محتوا شرکت کنید.
  • وقتی در سایت‌های اینترنتی یا شبکه‌های اجتماعی می‌چرخید، متن‌های عمومی یا تجاری را بخوانید و به این‌که این مطالب چه‌طور شروع و تمام شده‌اند، دقت کنید. به مطالب توضیحی فروش کالا و خدمات بیش‌تر توجه کنید و آن‌ها را بخوانید و تلاش کنید آن‌ها را به سبک خودتان بنویسید؛ به طوری که ارزش انتشار عمومی و در اینترنت را داشته باشد.

 

وارد عمل شوید

صحبت ما درباره‌ی تولید محتوای متنی غیر از داستان و شعر است. بنابراین وقتی که حس کردید می‌توانید مطلبی مناسب انتشار در اینترنت یا شبکه‌های اجتماعی بنویسید، با بعضی از این سایت‌ها و کانال‌های اجتماعی ارتباط بگیرید و خودتان را معرفی کنید و پیشنهاد همکاری، حتی به صورت مجانی بدهید؛ البته همراه معرفیِ خودتان چند نمونه مطلب از خودتان هم بفرستید.

یکی از خوبی‌های کار تولید محتوا این است که آن را می‌شود به صورت دورکاری و در منزل انجام داد. به خاطر همین، مشکلی برای حضور در مدرسه و انجام تکالیف درسی پیش نمی‌آید.

 

CAPTCHA Image