فروشگاه اینترنتی

10.22081/hk.2021.71305

فروشگاه اینترنتی


کسب و کار

فروشگاه اینترنتی

حنا مشایخ

تا همین چند وقت پیش در بازار سُنتی، یک مغازه ‌فروشِ تجهیزات دیجیتالی داشت. فروشش بد نبود، اما راضی‌اش نمی‌کرد! بعد از مدتی به پیشنهاد یک دوست تصمیم گرفت یک فروشگاه اینترنتی آنلاین هم، در کنار کسب فعلی داشته باشد.

تصمیمی که منجر به فروش چهار برابری و 60 درصد افزایش مشتری به دنبال داشت. حتماً مشتاق هستید جای او باشید و یا از روند او الگوبرداری کنید! هیچ‌وقت دیر نیست... از همین امروز هم که شروع کنید، تا چند ماه آینده می‌توانید به این نقطه برسید؛ خبر خوش این‌جاست که با وجود غول‌های بزرگ اینترنتی (مثل دیجی کالا) و فروشگاه‌های فعال دیگر، هنوز هم می‌شود کسب و کار خوبی داشت.

خب در این گزارش تنها در چند پاراگراف مفید چگونگی روندِ این موضوع را برای‌تان شرح می‌دهم.

گام اول: انتخاب محل مناسب برای ساخت فروشگاه اینترنتی:

درست مثل زمانی که قصد داریم یک فروشگاه فیزیکی دایر کنیم؛ دنبال منطقه‌ای می‌گردیم که بیش‌ترین روند دنبال شود. پس گام اول فضای میزبانی (host) مناسب است. با در نظر گرفتن سرعت لود سایتِ موردنظر، امینت وب‌سایت و پشتیبانی از حجم اطلاعات بارگذاری شده و سایر موارد؛ انتخاب‌ «هاستِ» مناسب اهمیت دارد.

گام دوم: انتخاب نام مناسب برای فروشگاه:

این فروشگاه باید دارای نامی جذاب و متناسب با حوزه‌ی فعالیت باشد و جلب مشتری کند. این مرحله به عنوان انتخاب دامنه، با استفاده از یک شرکت ثبت‌کننده انجام می‌شود.

گام سوم: طراحی ساخت و نمای داخلی فروشگاه:

حالا که ‌هاست و دامنه را انتخاب کردیم، باید به سراغ ساخت سایت رفته و با طی مراحل ساخت، ماتیمون را راه‌اندازی کنیم. اما از آن‌جا که سیستمِ سایت‌ساز مناسب برای فروشگاه مهم است؛ ابتدا باید دسترسی به سیستم مناسب و البته ساده‌کار داشته باشیم.

اما در مورد طراحی سایت فروشگاه اینترنتی این مرحله به صورت انتخاب سیستم فروشگاه‌ساز معرفی می‌شود که گاهی ممکن است بخش اصلی هزینه را در برگیرد.

دوستان توجه داشتید، روند فوق که در سه گام برای شما عزیزان گردآوری شد، می‌تواند در فضاهای مجازی و اپلیکیشن‌های در دسترس عموم اِعمال شود.

لازم نیست وارد کار و فضاهایی که ساخت آن‌ها مشکل و عموماً هزینه‌بر است، بشویم!

با یک برنامه‌ی ساده مثل واتساپ، سایت، اینستاگرام یا... به راحتی می‌توان تشکیل یک فروشگاه داد.

CAPTCHA Image