واکسن کرونا در نسخه‌ی دکتر نعنایی!

10.22081/hk.2021.71262

واکسن کرونا در نسخه‌ی دکتر نعنایی!


واکسن کرونا در نسخه‌ی دکتر نعنایی!

 

نرگس مهتدی

 

اهالی محله و تیر و طایفه بیش‌تر از صد دکتر فوق تخصص قبولش دارند.

مادرم را می‌گویم. مادر عزیزم برای تمام امراض روحی و جسمی قوم و خویش و در و همسایه فقط یک نسخه دارد، آن هم عرق نعناست. خواهرم سرما خورده، عرق نعنا. برادرم اسهال گرفته، عرق نعنا. آقابهمن شوهر مهری‌خانم افسردگی داره، عرق نعنا. پسرعمه سرش شکسته، عرق نعنا. دخترخاله شپش داره، عرق نعنا... به خاطر همین هم صدایش می‌زنند دکتر نعنایی. جالب این‌جاست که همه از تک نسخه‌ای بودن مادر مطلع‌اند، ولی باز هم یا زنگ می‌زنند یا مراجعه‌ی حضوری دارند. گویا شنیدن کلمه‌ی عرق نعنا از زبان مادر تأثیر بهتری در روند بهبودی‌شان دارد!

یک بار از مادر پرسیدم: «راستی شما این‌قدر به همه می‌گویید نعنا بخورند حالا نعنا درست است یا نعناع؟» آن‌چنان با عصبانیت گفت: «چه فرقی می‌کند؟ تو عرق نعنایت را بخور!» که کلاً از خیر هر چه کنجکاوی و سؤال فنی بود، گذشتم.

حیف که این جناب عرق نعنا سواد ندارد؛ وگرنه نامه‌ای بلندبالا برای تشکر از مادر می‌نوشت.

این‌طوری که پیش می‌رود می‌ترسم مادر بگوید آن نوش دارویی که به سهراب نرسید و رستم و تهمینه و زال و رودابه را عزادار کرد؛ همین عرق نعنای خودمان است.

خلاصه‌ی کلام، سرتان را درد نیاورم، فقط مانده کرونا؛ اگر مادر بتواند از عرق نعنا واکسنی چیزی درست کند کاری کرده کارستان آن‌وقت از سراسر جهان سر و دست می‌شکنند برای نسخه‌های طلایی‌اش، آن وقت است که می‌شود یک دکتر نعنایی جهانی!

CAPTCHA Image