یک کتاب‌خانه توی جیبت داشته باش

10.22081/hk.2021.71155

یک کتاب‌خانه توی جیبت داشته باش


فضای مجازی

 

یک کتاب‌خانه توی جیبت داشته باش

 

هاجر زمانی

 

مثلاً مقدمه

چند سال است بحث بین دو گروه بالاست. آن‌ها که دوست دارند لذت کتاب‌خوانی را با گرفتن یک کتاب کاغذی توی دست تجربه کنند و ساعت‌ها توی کتاب‌فروشی یا کتاب‌خانه پرسه بزنند و کسانی که می‌گویند باید به فکر کره‌ی زمین و محیط زیست باشیم و رو به کتاب‌های الکترونیکی بیاوریم. آن‌ها می‌گویند کتاب خواندن الکترونیکی از قطع و نابودی جنگل‌ها جلوگیری می‌کند و دنیای پاک‌تری برای زندگی داریم.

از طرفی قیمت کتاب کاغذی به خاطر بهای کاغذ و چاپ هر روز در حال بالا رفتن است. در حالی که قیمت کتاب الکترونیکی به خاطر حذف کاغذ، سی الی پنجاه درصد ارزان‌تر تمام می‌شود و رقمی قابل ملاحظه است.

اما چرا کتاب الکترونیکی بخوانیم؟

اول از همه به خاطر حفظ محیط زیست و حفظ درخت‌ها. از طرفی عده‌ای هم هستند که در شهرهای کوچک و روستاها زندگی می‌کنند و دسترسی به کتاب‌خانه‌های بزرگ یا امکان نگه‌داری یک عالمه کتاب را در منزل ندارند.

کتاب‌خانه‌ها و کتاب‌فروشی‌های الکترونیکی چند سالی است که فعالیت خود را شروع کرده‌اند و هر روز مخاطبان بیش‌تری جذب‌شان می‌شود، مخصوصاً در ایامی که همه به خاطر قرنطینه مجبور بودند توی خانه بمانند و کتاب‌خانه‌ها بسته بودند. سه‌تا از محبوب‌ترین کتاب‌فروشی‌های اینترنتی ایرانی را به شما معرفی می‌کنیم.

طاقچه

طاقچه دنیایی از کتاب، مجله، روزنامه‌ی الکترونیکی و کتاب‌های صوتی است. خبر خوش این‌که بخش کودک و نوجوان طاقچه، پر بار است و کلی کتاب خوب می‌توانید آن‌جا پیدا کنید. کتاب‌ها دسته‌بندی شده‌اند و می‌توانید سراغ موضوع مورد علاقه‌ی خود بروید. مثلاً: کتاب صوتی، ادبیات، تاریخ، داستان و رمان، درسی و کمک درسی، دفاع مقدس، زندگی‌نامه و خاطرات، سبک زندگی، روان‌شناسی و موفقیت، مطبوعات، کودک و نوجوان، مذهب، هنر و... در صفحه‌ی اصلی فروشگاه هم بخش تازه‌ها، داغ‌ترین‌ها و انواع کتاب‌های پر فروش در هر دسته‌بندی معرفی می‌شوند.

در طاقچه یک بخش به نام «کتاب‌خانه‌ی بی‌نهایت» وجود دارد که با خریدن حق اشتراک معقول و مناسبی، می‌توانید به صورت نامحدود از کتاب‌های آن بخش استفاده کنید.

فیدیبو

فیدیبو هم یکی از کتاب‌فروشی‌های الکترونیکی ایرانی است که کاربران زیادی در آن عضو هستند. فیدیبو هم دسته‌بندی‌های متنوعی دارد. از جمله بخش «میکروبوک» که خلاصه‌ای از کتاب‌ها هستند که به گفته‌ی سازنده‌های برنامه می‌توانید با این کار عادت به کتاب‌خوانی را در خود تقویت کنید؛ یعنی در حدود بیست دقیقه چکیده‌ی دقیق و جذابی از هر کتاب را به دست می‌آورید!

در فیدیبو تعدادی کتاب رایگان وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را مطالعه کنید. یکی از بخش‌های خوب فیدیبو، بخش «دانشنامه‌ی جهان اسلام» است که می‌توانید در مورد شخصیت‌های معروف اسلام اطلاعات به دست بیاورید و خیلی به درد تحقیق‌های مدرسه‌ای می‌خورد!

در فیدیبو می‌توانید کارت اعتبار هدیه بخرید و آن را به دوستان‌تان هدیه بدهید. ایده‌ی جذابی است، مگر نه؟

کتابراه

کتابراه، کتاب‌فروشی الکترونیکی دیگری است که با نصب آن می‌توانید به هزاران کتاب به راحتی دسترسی داشته باشید.

کتابراه بخش رایگان پرباری دارد و بدون پرداخت هزینه می‌توانید یک عالمه کتاب بخوانید و یا گوش کنید. در فروشگاه‌های الکترونیکی چه طاقچه و فیدیبو و چه کتابراه،‌ فونت کتاب‌ها به صورتی طراحی شده‌اند که چشم شما اذیت نشود و به راحتی کتاب را ورق بزنید. امکان تغییر اندازه‌ی فونت هم وجود دارد.

در کتابراه کتاب‌های آموزشی زیادی وجود دارد و حتی کتاب‌های فنی و حرفه‌ای با قیمت مناسب قرار داده شده است. بخش انقلاب و دفاع مقدس هم یکی از بخش‌های پربار کتابراه است.

یک بخش هم مخصوص کتاب‌های «کُمیک» خصوصاً کمیک ایرانی است. در بخش «کتاب‌های درسی و کمک آموزشی» هم کتاب‌ها به تفکیک دوره تحصیلی قرار داده شده‌اند و با توجه به قیمت کتاب‌های کاغذی کمک درسی، بخش خوب و کاربردی است.

CAPTCHA Image