سفر در زمان

10.22081/hk.2020.71057

سفر در زمان


سفر در زمان

نوید صنعتی– ملارد

حتماً شما هم می‌دانید که بسیاری از اختراعات آدم‌ها، به خاطر تخیل و خیال‌پردازی انسان‌های خلاق ساخته و یا کشف شده‌اند. ماشین زمان هم یکی از این اختراعات ساخته شده است که افراد خیال‌پرداز فقط آن را در ذهن‌شان نقش زده‌اند؛ اما باید بگویم که درست است هیچ کدام از ما تا به حال یک ماشین زمان واقعی را ندیده‌ایم، ولی با کمال ناباوری باید بگویم که هر کدام از ما حداقل چند بار شده که مسافران زمان را در اطراف‌مان دیده‌ایم؛ حتی ممکن است همین حالا هم که دارید مطالعه می‌کنید، یکی از همین مسافران زمان در نزدیکی شما باشد و شاید هم ما خیلی سهل‌انگارانه و بی‌ذوق و شوق آن‌ها را نادیده گرفته باشیم. همه‌ی ما بهتر است بدانیم که درست است تا به حال سوار هیچ ماشین زمانی نشدیم، تا با آن به تاریخ سفر کنیم، ولی می‌توانیم به سراغ کسانی برویم که برای خودشان یک پا تاریخ‌نگار هستند و می‌توانیم پا به پای‌شان بی‌خطر و سالم از دریای بی انتهای زمان غافل نمانیم، به عقب برگردیم و برای خودمان یک پا تاریخ‌نورد که نه تاریخ‌دان بشویم.

می‌توانیم اینترنت، موبایل و هزار و یک وسیله و امکانات بروز و جدید دیگر را خاموش و یا تعطیل کنیم و برای دقایق و ساعت‌هایی هم که شده آن‌ها را فراموش کنیم. ما می‌توانیم با خیال راحت با یک دست، دست ذهن‌مان را بگیریم و دست دیگرمان هم در دست پدربزرگ و مادربزرگ‌ها بگذاریم تا بتوانیم با آرامش در کوچه‌های رنگارنگ دوران گذشته قدم بگذاریم.

می‌دانم شاید در نگاه اول سفر به گذشته طاقت‌فرسا و یا نشدنی به نظر بیاید؛ اما وقتی در کنار یک تاریخ‌دان ساده و خودمانی بنشینی و موتور خیال و ذهنت را روشن کنی، آن وقت می‌توانی خیلی راحت به گذشته مهاجرت کنی و بعد از سفر هم می‌توانی هر آن‌چه را که دیده‌ای مرور کنی و کیفش را ببری.

همیشه صحبت کردن با قدیمی‌ترها، مثل پدربزرگ و مادربزرگ‌ها شیرین و لذت‌بخش است و همین احساس‌ها را به ما می‌دهد. اصلاً انگار که وقتی پای صحبت‌های آن‌ها می‌نشینی بهتر و پوینده‌تر از یک ماشین زمان تو را در آغوش می‌گیرند و می‌توانند به ده‌ها سال عقب برگردانند.

آن وقت تمام شلوغی‌های فکری و ذهنی را هم در لابه‌لای خاطره‌ها پنهان کنیم و شاد و خوش‌حال در سفر پر رمز و رازمان زندگی کنیم و نفس بکشیم.

بیاییم از این به بعد بیش‌تر مراقب این گنجینه‌های ارزش‌مند باشیم، تا می‌توانیم خودمان را از مخزن پربها و گران‌قیمت تجربه‌ی غنی و ثروتمند کنیم و سر زنده‌تر و آگاه‌تر روزها و صفحه‌های زندگی‌مان را ورق بزنیم. سفر به تاریخ و گذشته بسیار هیجان‌انگیز و پر ماجراست، پس لطفاً قبل از سفر یک دنیا شوق، یک کوله‌پشتی خیال و خلاقیت و یک بسته دقت و تمرکز را هم با خودتان بردارید. حواس‌تان به کمربندهای عشق و محبت هم باشد که محکم و درست ببندید. سفرتان به سلامت!

CAPTCHA Image