گام به گام با اپلیکیشن‌های هم‌سنّ و سال

10.22081/hk.2019.70785

گام به گام با اپلیکیشن‌های هم‌سنّ و سال


گام به گام با اپلیکیشن‌های هم‌سنّ و سال

مهدی خسروی

 

در شماره‌ی قبل گفتیم «اپلیکیشن چیست» و بعد از آن بعضی از آپ‌هایی را که به کار شما می‌آید معرفی کردیم در این شماره درباره‌ی چند نرم‌افزار اندرویدی ایرانی و خارجی (از ساده تا حرفه‌ای) با کاربرد یادگیری یا به‌کارگیری نقاشی یا طراحی حرف می‌زنیم.

۱ـ آموزش نقاشی به زبان ساده

این نرم‌افزار جزء یکی از برترین‌های «کافه بازار» است و تا اوایل پاییز ۹۸ بیش از بیست هزار نصب فعال داشته است و حدود ده هزار کاربر هم درباره‌ی آن نظر و نمره داده‌اند که از پنج نمره، ۴/۴ را گرفته است. این اپلیکیشن نقاشی رایگان است و در سطح‌های مختلف و مرحله به مرحله آموزش داده است و با آن می‌توانید نقاشی‌های شخصیت‌های کارتونی و نقاشی‌های فانتزی را تمرین کنید. آخرین نسخه‌ی آن هنگام نوشتن این مطلب نسخه‌ی 07/9 با حجم ۳۷ مگابایت است.

صفحه‌ی برنامه در کافه بازار:

https://cafebazaar.ir/app/com.simplepaint.ini

۲ـ آموزش گام به گام نقاشی

این نرم‌افزار هم جزء یکی از برترین‌های «کافه بازار» است و تا اوایل پاییز ۹۸ بیش از بیست هزار نصب فعال داشته است؛ البته حدود دو هزار کاربر درباره‌ی آن نظر دادند که مجموعاً از پنج نمره، ۴/۴ را گرفته است. این اپلیکیشن نقاشی نیز رایگان است و آموزش را در سه سطح‌ مبتدی (کودکان)، متوسط و حرفه‌ای ارائه داده است.

در این آپ رایگان بیش از دویست نمونه نقاشی وجود دارد که هفتاد نمونه‌ی آن در سطح حرفه‌ای قرار دارد. هم‌چنین برای سطح حرفه‌ای بیش از پانزده فیلم آموزشی دارد.

آخرین نسخه‌ی این اپلیکیشن هنگام نوشتن این مطلب نسخه‌ی ۲ با حجم ۳۴ مگابایت است.

صفحه‌ی برنامه در کافه بازار:

https://cafebazaar.ir/app/com.karakopainter.painter

۳ـ آموزش نقاشی همه چیز!

این اپلیکیشن سبک و رایگان در «کافه بازار» تا اوایل پاییز ۹۸ بیش از ده هزار نصب فعال داشته و از نظر پنج هزار کاربر از پنج نمره، ۴/۳ را گرفته است. این آپ با استفاده از مجموعه کتاب‌های «۵۰ نقاشی» تولید شده است و در خودش ۶۵ طرح متنوع از جمله حیوانات، گیاهان، شخصیت‌های کارتونی و وسایل نقلیه جای داده است.

آخرین نسخه‌ی این اپلیکیشن هنگام نوشتن این مطلب نسخه‌ی 5/1 با حجم ۸ مگابایت است.

صفحه‌ی برنامه در کافه بازار:

https://cafebazaar.ir/app/com.abdollah2.kashaneh.draw.everything

۴ـ اِسکِچ: Sketch

این برنامه تولید شرکت موبایل سونی است و برای کسانی که طراحی با فتوشاپ را بلد هستند و به خصوص اگر حرفه‌ای فعالیت می‌کنند، خیلی خوب است. این آپ با امکانات و ابزارهای متنوع برای طراحی دیجیتالی ساخته شده است و کسانی که در زمینه‌ی طراحی و حتی رابط کاربری (بهتر و کامل کردن تجربه کاربرِ یک سایت یا برنامه) که این روزها خیلی مهم شده است، از این برنامه‌ی اندرویدی استفاده می‌کنند.

این برنامه به غیر سایت رسمی سونی موبایل، نسخه‌ی رایگانی از آن با حجم ۳۲ مگابایت در «کافه بازار» نیز عرضه شده است که تا اوایل پاییز ۹۸ بیش از پانصد هزار نصب فعال داشته و حدود سه هزار کاربر به آن از پنج نمره، ۴/۴ را داده‌اند.

صفحه‌ی اسکچ در سایت موبایل سونی:

https://www.sonymobile.com/global-en/apps-services/sketch/

صفحه‌ی برنامه در کافه بازار:

https://cafebazaar.ir/app/com.sonymobile.sketch

کسانی که فقط به فتوشاپ علاقه یا عادت دارند می‌توانند اسکچ فتوشاپ را از گوگل پلی یا کافه بازار دریافت کنند:

صفحه‌ی برنامه در کافه بازار:

https://cafebazaar.ir/app/com.adobe.psmobile

صفحه‌ی برنامه در گوگل پلی:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.adobe.creativeapps.sketch&hl=en

CAPTCHA Image