آشنایی با چند مجله‌ی مجازی


آشنایی با چند مجله‌ی مجازی

فاطمه بختیاری

فضای مجازی یک دنیاست. دنیایی که انسان- به خودش می‌بالد که- آن را ساخته است. در این دنیا همه چیز هست؛ خوب و بد، درست و نادرست و زشت و زیبا. ما انسان‌ها هستیم که با انتخاب‌مان از این دنیای مجازی استفاده می‌کنیم. در این دنیا همه چیز هست؛ از شیرمرغ تا جان آدمی‌زاد. یکی از این چیزها، مجلات مجازی هستند؛ مجلاتی با مطالب مفید و غیر مفید، درست و نادرست. مجلات مناسب کم نیستند که با موضوعات مختلف می‌توانند ما را با دانستنی‌های مختلف آشنا کنند.

حالا با چند مجله‌ی اینترنتی آشنا می‌شویم.

مجله‌ی علمی نجوم

این مجله همان‌طور که از اسمش پیداست پر از مطالب در مورد کهکشان و فضاست. دنیای بیرون از جو زمین همیشه برای انسان‌ها جالب بوده است. جهانی پر از ناشناخته‌ها، رمز و رازها، سیاره‌ها و ستاره‌های خارق‌العاده. این مجله بخش‌های مختلفی مثل دانستنی‌ها، سؤال‌های علمی، عکس‌هایی از کهکشان و تازه‌های علم نجوم دارد.

مجله‌ی پرشین هورس

این مجله درباره‌ی اسب است. اسب موجودی است که به نجابت معروف و برای ما ایرانی‌ها آشناست. اسب و اسب‌سواری که امروزه به عنوان یک صنعت از آن یاد می‌شود، در دنیای مجازی هم جای خود را باز کرده است. این مجله اطلاعات مختلف درباره‌ی صنعت اسب و سوارکاری به ما می‌دهد. همه می‌دانیم که اسب یکی از حیواناتی است که از دیرزمان در ایران مورد استفاده‌ی مردم قرار می‌گرفته است. خیلی از مناطق کشور مثل منطقه‌ی ترکمن صحرا، سوارکاری یکی از ورزش‌های مفرح و پرطرف‌دار است. این مجله به ما اطلاعاتی درباره‌ی اسب، سوارکاری و مطالب مرتبط با آن را می‌دهد.

مجله‌ی سای تک (مجله علم و فناوری)

این مجله باز هم درباره‌ی فضاست. فضا و کهکشان آن‌قدر بی‌پایان و بی‌انتهاست که هر چه از آن بگویند باز هم مطلب برای گفتن هست. فیلم‌ها و عکس‌ها ما را با شگفتی‌های کهکشان آشنا می‌کند. این مجله‌ی مجازی دریچه‌ای به فضای بیکران باز کرده و تلاش‌های انسان را برای کشف آن بیان می‌کند.

مجله‌ی کاوشگر

مجله‌ای با موضوعات علمی، نجوم و... است. تنوع مطالب در این مجله زیاد است. همان‌طور که از عنوان مجله پیداست مطالب علمی و نجومی به زبان ساده و قابل فهم آمده. این مجله بخش‌های مختلفی، مثل ایده‌های جالب، آموزشی، آیا می‌دانستید؟ فضا و نجوم، چهار جوابی و اختراعات دارد. در بخش چهار جوابی، یک سؤال علمی همراه با چهار پاسخ آمده است که کاربر می‌تواند اطلاعاتش را بسنجد و دانش خود را در یکی از زمینه‌های علمی بالا ببرد. در این مجله تنوع مطالب زیاد است. می‌توان مطالب مختلف دید و خواند. فیلم‌ها و تصاویر، جذابیت این مجله‌ی علمی- آموزشی را بیشتر کرده است.

در همین جست‌وجوی کوتاه می‌توان دریافت که دنیای مجازی یک خوبی دارد. خوبی‌اش این است که بدون زحمت در زمین و زمان سفر می‌کنیم. سفری که فقط ره‌توشه‌ی آن توجه و دقت است. توجه به آن‌چه می‌آموزیم و دقت به آنچه یاد می‌گیریم. اگر دقت نکنیم دنیای مجازی ما را از دنیایی حقیقی دور می‌کند. این حقیقت که دنیای مجازی تنها ذره‌ی کوچکی است از دنیایی بزرگ و لایتناهی که خداوند آفریده است. در دنیای مجازی باید با آگاهی و هوشیاری قدم برداشت و سفر کرد تا در هیاهوی آن گم نشویم.

CAPTCHA Image