به دنبال یک سرگرمی


به دنبال یک سرگرمی...

فاطمه بختیاری

در این‌که روزها کرونا مهمان ناخوانده‌ی دنیا شده و انگار قصد رفتن ندارد، مجبوریم بیش‌تر در خانه بمانیم تا کرونا را از رو ببریم. در این روزها و ماه‌های خانه‌نشینی هر چه‌قدر درس خواندیم، کاردستی درست کردیم و کارهای هنری انجام دادیم، باز وقتی داریم تا سرگرمیِ مفید دیگری داشته باشیم. دیدن فیلم یک سرگرمی مناسب است. سایت‌های زیادی در اینترنت پخش فیلم سریال و سرگرمی دارند؛ اما به این سایت‌ها سر که می‌زنی می‌بینی، تنهایی بهتر است تا همراهی با این سایت‌ها. خیلی از این سایت‌ها بی‌راه هستند، نه راهی برای پر کردن اوقات فراغت. در این شماره چند سایت و برنامه‌ی پخش فیلم را معرفی می‌کنیم که هم سرگرم‌کننده هستند و هم مفید.

سایت و اپلیکیشن «فیلیمو» شامل بخش‌های مختلف پخش فیلم است. بخش فیلیمو مدرسه و کودک برای دیدن مناسب است.

فیلمیو مدرسه در واقع فیلم‌های کمک آموزشی است که درس‌های پایه‌های مختلف را به کاربر فیلم ارائه می‌دهد. در واقع یک برنامه‌ی کمک آموزشی است برای کاربر.

ویدیوهای کمک آموزشی فیلیمو مدرسه، ترکیبی از آموزش معلم و انیمیشن‌های جذابی هست که در آن‌ها سعی شده‌ انتقال مطالب علمی به دانش‌آموز، درست‌تر و سریع‌تر انجام بشود، شیوه‌ی‌ تدریس در فیلیمو مدرسه بر پایه‌ی اصولی‌ترین و مدرن‌ترین شیوه‌های آموزشی و کمک آموزشی روز دنیاست.

فیلیمو کودک که جالب است، فیلم‌های نوجوان هم دارد؛ اما اسمش کودک است. در این بخش انواع فیلم‌های انیمیشن و مناسب نوجوانان ارائه شده است. از فیلم‌های قدیم تا فیلم‌هایی که تازه ساخته شده‌اند.

سایت نماوا؛ این سایت انیمیشن‌های زیبایی دارد که مناسب نوجوانان است؛ اما اسمش سایت کودک است. نمی‌دانم این اسم‌گذاری از کجا سرچشمه می‌گیرد؛ اما هرچه هست جلوی آدم را نمی‌گیرد تا از انیمیشن‌های آن استفاده نکند.

برنامه‌ی آپارات هم انواع و اقسام فیلم‌ها را در دسترس کاربران قرار داده است. جالب است خیلی از سایت‌ها هم برنامه‌ی آپارات را برای پخش فیلم‌های‌شان انتخاب کرده‌اند.

1. تلوبیون نام یکی از سرویس‌های پخش زنده‌ی شبکه‌های تلویزیونی است که در قالب اپلیکیشن اندرویدی نیز ارائه شده است. تلوبیون، پخش زنده و آرشیو برنامه‌های تلویزیون بدون نیاز به پرداخت هزینه است. با استفاده از تلوبیون می‌‌توانید به پخش زنده و آرشیو شصت شبکه‌ی تلویزیونی دسترسی پیدا کنید و به تماشا یا دانلود آن‌‌ها بپردازید. تمامی سریال‌ها، برنامه‌های جذاب تلویزیونی، مسابقه‌های فوتبال و برنامه‌‌های ورزشی به همراه لحظات مهم و حساس در تلوبیون ذخیره شده‌اند. مجموعه‌ای از صدها کارتون و انیمیشن رایگان می‌‌تواند ساعت‌‌ها شما را سرگرم کند.

با تلوبیون می‌توانید در هر زمان و هر ساعتی به انتخاب خودتان برنامه‌‌های تلویزیون را تماشا کنید.

2. سایت کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان که معرف همه‌ی نوجوانان هست. در این سایت بخشی به نام تولیدات کانون است که برخی انیمیشن‌های ساخت کانون بارگذاری شده است. در این سایت فیلم‌ها و انیمیشن‌های گذاشته شده است تنوع تکنیک و نوع ساخت در آن دیده می‌شود.

3. سایت نوجوان‌ها؛ در این سایت کاربر با انواع مطالب آشنا می‌شود. در پنجره‌ی فرهنگستان با فیلم، موسیقی هم دارد. این سایت هم محدود فیلم دارد.

در همین فرصت کوتاه متوجه شدم که نوجوان‌ها چه‌قدر غریب هستند. سایت‌های مناسب و ایمن برای آن‌ها بسیار کم است و این مسئله توجه بیش‌تر مسئولان فرهنگی و فعالان فضای مجازی را می‌طلبد.

CAPTCHA Image