برج آگورا - باغ های مارکیزی

10.22081/hk.2018.66189

برج آگورا - باغ های مارکیزی


مترجم: عصمت شهبازی

برج آگورا

برج آگورا، برج بلند و پیچشی است که در تایوان ساخته شده جنگلی از باغ‌های عمودی در این برج عجیب ساخته شده است. وسعت این برج به بیش از 42 هزار متر مربع می‌رسد. برج آگورا دارای یک باغستان، یک باغ سبزیجات و فضایی برای گیاهان معطر و دارویی است. این برج دارای سیستم جمع‌آوری آب باران است که باعث شده به آب شهری وابستگی نداشته باشد. سقف این برج، به صورت انرژی خورشیدی ساخته شده که بخش قابل توجهی از انرژی مورد نیاز ساکنین آن را فراهم می‌کند. برج آگورا با بهره‌گیری از نانو تکنولوژیِ پیشرفته، یکی از سبزترین سازه‌های جهان است.

در این برج چهل واحد آپارتمان لوکس وجود دارد که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که ساکنان آن‌ها قادرند مواد غذایی مورد نیاز خود را در محل ساختمان تأمین کنند.

باغ‌های مارکیزی

باغ‌های مارکیزی در شهر وزاک در فرانسه قرار دارند. این باغ در بالای یک دره‌ی زیبا و با کاشت هزاران بوته‌ی شمشاد درست شده است. گیاهان این باغ حدود سی‌صد سال پیش کاشته شده‌اند. این گیاهان به شکل‌ها و قیافه‌های عجیب و هندسه‌ای زیبا تزئین شده‌اند. این گیاهان هندسه‌ای، باغ‌ها و حصارهای اطراف مسیر را مشخص کرده. در طول این راه‌های پر پیچ و خم چندین محل استراحت، کلبه‌های سنگی و مکان‌هایی برای تماشای اطراف در نظر گرفته شده است.

CAPTCHA Image