وصیت ماموت‌خان

10.22081/hk.2017.64238

وصیت ماموت‌خان


وصیت ماموت‌خان

علی نصرالله‌پور - 11ساله - قم

شاید شما هم فکر کنید فرار ما از موش‌ها به خاطر ترس ماست. حتماً فراموش کرده‌اید که ما فیل‌ها از همه‌ی جانوران روی زمین شجاع‌تریم و در جنگ‌ها همیشه در خط مقدم حضور داشته‌ایم. این‌که ما از موش‌ها دوری می‌کنیم، به خاطر بیزاری ما از آن‌هاست. در این مورد به وصیت پدربزرگ‌مان، ماموت‌خان، آخرین ماموت روی کره‌ی زمین، عمل کردیم که قبل از انقراضش به ما گفت: «فرزندانم! هرگز خواری و خفت را به جان نخرید و با موش‌ها هم‌نشینی نکنید.»

راستش برای ما که هیبت‌مان تنِ گنده‌ی لات‌های بیشه را می‌لرزاند، افت دارد که کنار این موش‌های چندگرمی قُزمیت باشیم. تازه این یکی از دلایل بیزاری ماست. شما که نمی‌دانید این موش‌های فسقلی چه‌قدر موذی‌اند! اگر کنارمان باشند، ناغافل گوشی‌شان را درآورده و یک عکس سلفی با ما می‌اندازند. بعد عکس ما را در کانال تلگرام موش‌ها قرار داده و زیر آن می‌نویسند: این هم من و فیل‌کوچولو که راه خونه‌اش رو گم کرده!

شاید باور نکنید، ولی وقتی که داشتم این متن را می‌نوشتم، چند بار جایم را عوض کردم تا موش‌ها نتوانند با من عکس بگیرند؛ که اگه موفق شوند، زیر عکس می‌نویسند: این هم من و شاگردم فیل‌کوچولو! دارم بهش املا می‌گم.

البته گفته باشم، ما هم بی‌کار ننشسته‌ایم. من و چندتا از بچه‌های باهوش مدرسه‌مون داریم یک ویروس قدرت‌مند می‌سازیم تا شبکه‌ی تلگرام موش‌ها را هَک کنیم.

مخلص شما فیل‌کوچولو، نوه‌ی ماموت‌خان!

CAPTCHA Image