سلام‌بچه‌ها و پوپک نشان ایثار و رسانه را دریافت کردند / تمجیدنامه‌ی مجید

10.22081/hk.2017.63668

سلام‌بچه‌ها و پوپک نشان ایثار و رسانه را دریافت کردند / تمجیدنامه‌ی مجید


خبر

سلام‌بچه‌ها و پوپک نشان ایثار و رسانه را دریافت کردند

آیین اختتامیه‌ی نخستین جایزه‌ی «ایثار و رسانه» سه‌شنبه بیست‌وششم بهمن‌‌ماه در تالار وحدت تهران برگزار شد و مجلات «سلام ‌بچه‌ها» و «پوپک» توانستند نشان جایزه‌ی ایثار و رسانه را بین نشریات کشوری به نام خود کنند.

این جشنواره به بررسی آثار یک سال و نیم نشریات و سایت‌ها و روزنامه‌های ایران پرداخت و از بین تمامی آن‌ها در بخش‌های مختلف، برگزیدگانی را معرفی کرد. در اختتامیه‌ی جشنواره، معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی از نویسندگان و هنرمندان نیز حضور داشتند.

این جشنواره در بخش‌های مختلفی برگزار شد؛ از قبیل جهاد و شهادت، ایثار و شهادت، ایثار اجتماعی و عکس و...

محمد حسنی، مدیرمسئول مجلات پوپک و سلام ‌بچه‌ها، جایزه‌ی این جشنواره را دریافت کرد. وی در این باره‌ گفت: «نشریات مرکز فرهنگی - هنری دفتر تبلیغات اسلامی از قدیم و از ابتدای انتشار، جزو معدود نشریاتی بودند که به صورت آزاد و خودجوش به مباحث ایثار و شهادت پرداختند. سابقه‌ی ممتد حوزه‌‌ی دفاع مقدس و مسائل جهاد، مقاومت و ایثار، ویژگی‌های ممتازی را به نشریات مرکز فرهنگی - هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‌ی علمیه‌ی قم داده است.»

مجله‌ی سلام ‌بچه‌ها با چهل عنوان مطلب از قبیل شعر، داستان، مقاله، نثر ادبی، گزارش و گفت‌وگو در بیست شماره، یکی از فعال‌ترین نشریات در این حوزه بود و از نظر کیفیت نیز مطالبی ارزش‌مند را ارائه کرده بود که توانست این جایزه را دریافت کند.

سلام ‌بچه‌ها این جایزه را به تمامی نویسندگان، هنرمندان و مخاطبانش تبریک می‌گوید.

---------

تمجیدنامه‌ی مجید

(گزارشی از مراسم نکوداشت مجید ملامحمدی)

آیین نکوداشت مجید ملامحمدی نویسنده، شاعر و پژوهش‌گر دینی کودکان و نوجوانان پنج‌شنبه، بیست‌ویکم بهمن‌ماه به همت اداره‌کل کتاب‌خانه‌های عمومی و با حضور رئیس مرکز فرهنگی‌ - هنری دفتر تبلیغات اسلامی، دبیر انجمن قلم ایران، مدیر حوزه‌ی هنری قم، سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس اتحادیه‌ی ناشران قم و جمعی از هنرمندان در سالن اجتماعات کتاب‌خانه‌ی عمومی آیت‌الله‌ خامنه‌ای برگزار شد.

راضیه تجار، نویسنده و پژوهش‌گر ادبیات کودک و نوجوان ایران گفت: «برخی از آثار آقای ملامحمدی در جشنواره‌های مختلف کشوری برگزیده شد و آثار ایشان کیفیت بسیار مطلوبی دارد.»

در این مراسم، هنرمندان رشته‌های مختلف و مدیران درباره‌ی کتاب‌خوانی و تأثیر افرادی همچون ملامحمدی بر روند کتاب‌خوانی صحبت کردند.

در پایان این مراسم، مجید ملامحمدی طی سخنانی با بیان این‌که کتاب، دوست دانای کودکان و نوجوانان است، گفت: «کودکان و نوجوانان ایرانی در استعداد و پویایی بی‌نظیرند؛ برای همین باید آثار خوبی را برای آنان تولید کنیم تا فرهنگ کتاب‌خوانی در میان این قشر، جدی گرفته شود.»

او با تأکید بر این‌که فضای مجازی زودگذر است، گفت: «فناوری‌های جدید در شکل‌های نو ارائه می‌شوند، اما نمی‌توانند جایگاه کتاب را بگیرند؛ به همین دلیل امیدواریم اقشار مختلف جامعه ارتباط خود را با کتاب حفظ کنند تا به نویسندگان امید بدهند.»

تجلیل از برگزیدگان مسابقه‌ی کتاب‌خوانی شهید «کمال کورسل» و رونمایی از سه اثر برجسته‌ی مجید ملامحمدی برای روشندلان به خط بریل، از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

در حاشیه‌ی مراسم، بولتن «تمجیدنامه‌ی مجید» که حاوی نوشته‌هایی از هنرمندان کشوری و قمی درباره‌ی مجید ملامحمدی بود، توزیع شد. در این بولتن، نوشته‌ی هنرمندانی همچون مصطفی رحماندوست، جعفر ابراهیمی شاهد، محمود پوروهاب، عبدالله حسن‌زاده، محمد حسنی، سیدسعید هاشمی، علی باباجانی و... درباره‌ی ملامحمدی و قلمش، آمده است.

CAPTCHA Image