تابلو اعلانات


اثر نعنا بر دل‌درد

نعناع خواص بسیاری دارد. این گیاه حاوی اسانس خنک‌کننده‌ای به نام منِتِول است. پژوهشگران استرالیایی می‌گویند این اسانس، کانال‌‌های ضددرد در روده‌ی بزرگ را فعال می‌کند. به همین علت چای نعناع، باعث برطرف شدن دل‌درد می‌شود.

مصرف چای نعناع برای درمان حساسیت روده که با عوارضی مانند اسهال، یبوست یا دل‌پیچه همراه است، توصیه می‌شود. پزشکان می‌گویند که علت حساسیت روده، منقبض شدن گروهی از عضلات روده است که اغلب با درد همراه می‌شود .

آب کرفس و پوست و مو

کرفس سرشار از انواع ویتامین‌ها از جمله ویتامین آ، ب و ث است و در آن املاح نیز به مقدار زیاد وجود دارد. به همین خاطر می‌تواند مکمل خوبی برای زیبایی پوست و مو باشد . شما با نوشیدن یک لیوان آب کرفس در دو یا سه روز در هفته نه تنها می‌توانید به سلامتی قلب، معده و روده‌های‌تان کمک کنید، بلکه به شادابی و جوان نگه داشتن پوست و موی‌تان نیز کمک کرده‌اید و اثرات مفید آن را در همان روزهای اول خواهید دید.

 پارک آپارتمانی

پروفسوری به نام شانگ در پکن پایتخت چین پارک کوچکی بر بالاترین طبقه‌ی یک برج ساخته که با ساخت آن صدای همه‌ی همسایه‌هایش درآمده است. زیربنای این پارک همه‌ی مساحت سقف برج مسکونی است و شامل صخره‌های مصنوعی، چمن و درختان واقعی هم می‌شود. ساخت این ویلا ۶ سال طول کشید. ساکنان برج بارها نسبت به سر و صدای ناشی از ساخت ویلا در این ارتفاع و خساراتی که به سیستم آب‌رسانی برج وارد شده بود به مدیریت ساختمان و پلیس شکایت کرده‌اند .

یکی از ساکنان برج به روزنامه‌ها می‌گوید: «خیلی خطرناک است. اگر توفانی به این ویلا خسارت بزند و به یک‌باره سقف روی سرمان خراب شود، چه کنیم؟»

پدر و پسر جنگلی

یک پدر و پسر ویتنامی که از ترس بمباران ارتش آمریکا در جنگ ویتنام به جنگل فرار کرده بودند بعد از ۴۰ سال پیدا شدند.

«هو وان تان» به همراه پسرش در سال 1971 بعد از این که همسر و دو فرزندش بر اثر بمباران جنگنده‌های آمریکایی کشته شده بودند روستای خود را ترک کرده و به جنگل پناهنده شدند.

این پدر و پسر در طول این 40 سال از میوه‌های جنگلی تغذیه کرده و بالای یک درخت که به شکل خانه بود زندگی می‌کردند. لباس‌های‌شان نیز از برگ و پوست درختان تشکیل شده بود.

بر اساس این گزارش، بومیان زمانی که برای جست‌وجوی هیزم به قلب جنگل‌های استان «کوانگ انگای» رفته بودند زندگی این دو مرد جنگلی را کشف کردند و به مقامات محلی خبر دادند.

هو وان تان اکنون 82 ساله و پسرش 41 ساله است. زمانی که آن‌ها را پیدا کردند وان تان آن‌قدر ضعیف و ناتوان بود که با برانکارد او را به بیمارستان منتقل کردند.

وان تان خودش می‌تواند به زبان محلی مردم منطقه صحبت کند، اما پسرش فقط چند کلمه بلد است.

جنگ ویتنام نام جنگی است که از سال 1955 تا 1975 بین نیروهای ویتنام و آمریکا رخ داد.

در این جنگ میلیون‌ها سرباز نظامی و شهروند غیرنظامی کشته شدند.

پلکان‌های عجیب و غریب

در جای جای دنیا پله‌های عجیب و غریبی ساخته شده است که گاهی تعجب بینندگان را برمی‌انگیزد. پله‌هایی که طول زیادی دارند و در سال گردشگران زیادی را به سوی خود فرا می‌خوانند. دوست دارید با تعدادی از این پله‌ها آشنا شوید؟

۱- پلکان بوئِرِن روی کوه بوئِرِن در بلژیک

البته بوئرن واقعاً یک کوه نیست، فقط یک بلندی در شهر لییژ است، این پلکان ۳۷۴ پله دارد. در سال ۱۸۸۱ این پلکان برای آن ساخته شد که سربازها بتوانند بدون عبور و مرور از گذرگاه‌های خطرناک، از این بلندی واقع در شهر پایین بالا و پایین بروند.

2- پلکان مارپیچی در کوه تایهانگ در چین

ارتفاع این پلکان ۹۱ متر است. گردشگران هنگام بالا رفتن، می‌توانند پرنده‌ها را در اطراف خود ببینند.

به افراد بالای ۶۰ سال اجازه‌ی بالا رفتن داده نمی‌شود و بقیه‌ی افراد هم باید فرمی را پر کنند و در آن اطمینان بدهند که مشکل قلب یا ریه ندارند.

3- سکوی رؤیاها در ژاپن

به ژاپنی به این مجموعه‌ی زیبا «آواجی یومه بوتائی» گفته می‌شود. این مجموعه‌ی متشکل از ساختمان‌ها و پله‌هایی در جزیره‌ی  آواجی ژاپن است.

شما در این عکس یک باغ زیبای ۱۰۰ طبقه‌ای را می‌بینید. این باغ برای گرامی‌داشت درگذشتگان زلزله‌ی هانشین در سال ۱۹۹۵ ساخته شده است.

4- چاند بائوری در هند

این مجموعه ساختمانی با پلکان‌های عجیبش در نزدیک شهر جایپور در استان راجستان قرار دارد. این مجموعه در سال ۸۰۰ میلادی ساخته شده است و ۳۵۰۰ پله‌ی باریک دارد که در ۱۳ طبقه جای داده شده‌اند. ارتفاع این مجموعه پلکان ۳۰ متر است.

5- پلکان هایکو در هاوایی

این پلکان معروف است به پلکانی به سوی بهشت. به آن نردبان هایکو هم می‌گویند. این پلکان بسیار پرشیب است. این پلکان در سال ۱۹۴۲ در روستای هایکوی هاوایی نصب شد.

 

CAPTCHA Image