در سایه‌ی قلم

نویسنده


احمدرضا احمدی

در سی‌امین روز از اردی‌بهشت‌ماه 1319 در کرمان متولد شد. خاندان او از نسل حاج‌احمد فقیه کرمانی بودند. در سال 1346در روستای ماهونک کرمان به شغل آموزگاری پرداخت. در سال 1349به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رفت و تا سال 1358 مدیر تولید موسیقی برای صفحه و نوار بود. بعد از آن از سال 1358 تا سال 1373 در بخش انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به ویراستاری پرداخت.

آقای احمدرضا احمدی از سال 1340 به طور جدی به شعر و شاعری رو آورد و در سال 1343 بعد از آشنایی با نادر ابراهیمی، بهرام بیضایی، محمدعلی سپانلو و تعداد دیگری از هنرمندان انجمن طرفه را بنیاد نهاد. در همان حال با مجله‌های رودکی، فیلم، جنگ، کلک و... همکاری کرد.

احمدرضا احمدی در سال 1388 نامزد دریافت جایزه‌ی‌ هانس کریسیتن اندرسن معرفی شد. همچنین همراه با فرشید مثقالی، از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان نامزدهای دریافت جایزه‌ی جهانی آسترید لیندگرن در سال 2013 معرفی شدند.

از ایشان تعداد زیادی کتاب در زمینه‌ی شعر، ادبیات کودک و نوجوان و نثر به جا مانده است.

از آن جمله:

دفترهای سالخوردگی در 3 جلد، دخترک، ماهی، تنهایی، شعرها و یادهای دفترهای کاهی، عزیز من، عمر هفت‌ چوب‌کبریت، اسب و سیب و بهار، قصه‌های پدربزرگ، بهارینه، قافیه در باد گم می‌شود، هزار پله به دریا مانده، من فقط سپیدی اسب را گریستم و...

منبع: انجمن شاعران ایران، دفتر شعر جوان، پاییز1383.

 

CAPTCHA Image