آشپزخانه‌ی خودمانی/ کوکوی سیب‌زمینی در نان باگت

نویسنده


«همون کوکوی سیب‌زمینی خودمون، اما با شکل و شمایل متفاوت»

اینا لازم‌تون می‌شه:

سیب‌زمینی... دو تا تقریباً درشت

تخم‌مرغ... دوتا

نان باگت... هر چه‌قدر نیاز شد

پیاز... یه دونه کوچیک

روغن سرخ‌کردنی... هر چه‌قدر نیاز شد

شوید خشک... یه قاشق غذاخوری

نمک، فلفل، زردچوبه

طرز تهیه:

1- سیب‌زمینی‌ها و پیاز رو وردارین، پوست بگیرین، خوب بشورین و با رنده‌ی ریز، رنده کنین. معمولاً کوکوی سیب‌زمینی با رنده‌ی درشت انجام می‌شه؛ اما توی این نوع کوکو، بهتره با رنده‌ی ریز باشه.

2- یه چاقوی تیز واسه برش زدن نون‌ها احتیاج دارین. دیگه بزرگ شدین، ترس از چاقو رو بذارین کنار و با دقت مشغول کار بشین. یه نوع چاقوی دندونه‌دار هست مخصوص برش نون که استفاده از اون کارتونو راحت می‌کنه. نون‌ها رو به ضخامت یک و نیم سانتی‌متر برش بزنین و خمیرهای وسط اون رو کامل دربیارین.

فوت و فن: نون‌هایی که یه‌ کمی بیات شدن، برش زدن‌شون آسون‌تره و استفاده از نون‌ باکت بیات خودش یه صرفه‌جویی و استفاده‌ی بهینه از مواد توی خونه‌س. (چی گفتم! چه‌قدر کارشناسانه!)

3- خب حالا نوبت شیکوندن تخم‌مرغ‌هاست. اول از همه باید از سلامت تخم‌مرغ‌ها مطمئن بشین! چی؟ تعجب کردین؟ اگه یه تخم‌مرغ فاسد شیکوندین روی تمام مواد کوکو، به نظرتون وحشتناک نمی‌شه؟ به همین دلیل قبل شیکوندن تخم‌‌مرغ‌ها روی مواد کوکو، باید اونا رو جدا جدا توی یه ظرف دیگه بشکنیم؛ و اگه سالم بود، به مواد دیگه اضافه‌ش کنیم. دو تا تخم‌مرغ رو به همین ترتیب می‌شکنیم و به ظرف سیب‌زمینی و پیاز رنده‌شده اضافه می‌کنیم.

4- یک ماهی‌تابه ترجیحاً نسوز(جهت رعایت حال آشپزهای تازه‌کار) بردارین، داخلش مقداری روغن بریزید و آن را روی شعله‌ی متوسط بگذارید. حالا بروید سراغ ادامه‌ی ماجرا.

5- قبل از اضافه کردن تخم‌مرغ‌ها دقت کنین، اگه سیب‌زمینی‌ها آب انداخته، حتماً اون آب اضافی رو با قاشق بگیرین و دور بریزین. توی این مدل کوکو خیلی مهمه که آب نندازه؛ وگرنه از داخل قالب که همون نون باگته، بیرون می‌ریزه و بدقیافه می‌شه، البته جزء دستور اصلی کوکو نیست و می‌شه که نباشه!

6- حتماً تا الآن دیگه روغن داغ شده. نکته‌ی کنکوری درست کردن کوکو اینه که روغن خوب داغ شده باشه تا مواد به ته ظرف نچسبه و در ضمن روغن کم‌تری هم مصرف بشه! تند و فرز نون‌هایی رو که آماده کردین بچینین کف ماهی‌تابه. شعله رو هم کم کنین تا فرصت کافی داشته باشین. با قاشق مایع کوکو رو بریزین داخل نون‌ها و رو‌شو هم صاف کنین تا خوشگل بشه. برای هر برش نون، تقریباً یک قاشق؛ البته این اندازه بستگی به اندازه‌ی نون‌ها هم داره.‌

7- خلاصه! صبر کنین تا یه طرف نون‌ها سرخ بشه. بعد اونا رو با قاشق برگردونین و منتظر بمونین تا این طرفشم سرخ بشه. زود حاضر می‌شه، خیلی معطل نمی‌شین!

8- وقتی لقمه‌های خوش‌مزه‌ی کوکو زیر دندون‌تون قرچ قوروچ صدا کرد، ما رو از یاد نبرین!

CAPTCHA Image