تابلو اعلانات

نویسنده


خنده‌‌ی بی‌‌درمان

خنده که بر هر دردبی‌‌درمانی دواست، ممکن است روزی بر اثر یک بیماری نادر به بزرگ‌‌ترین دشمن انسان تبدیل شود؛ بیماری‌ای که باعث شود دیگر احساسات برای شما معنایی نداشته باشد. «بخند تا دنیا به رویت بخندد» جمله‌‌ای است که بسیاری از افراد خوش‌رو همیشه به زبان می‌‌آورند؛ اما خنده همیشه هم حلّال مشکلات نیست، گاهی خودش هم می‌‌تواند مشکل‌ساز باشد؛ حتی می‌‌تواند یک زندگی را به طور کلی نابود کند.

بسیاری از والدین حتماً با خندیدن فرزندشان خوش‌‌حال می‌‌شوند؛ اما پدر و مادر پسربچه‌‌ای به نام «الیوت الند» خنده‌‌ی فرزندشان را تنها یادآور یک خاطره‌‌ی بد می‌‌دانند که باید همیشه به همراه کودک خردسال‌‌شان باشد.

این پسربچه‌‌ی انگلیسی با بیماری «مرد فرشته‌‌ای» به دنیا آمده است که این مشکل باعث می‌‌شود فرد بیمار درکی از موقعیت شادی یا غم اطرافش نداشته باشد. پس همیشه در حال خنده است و دست از این کار برنمی‌‌دارد.

این بیماری بسیار نادر است؛ به طوری که تا به حال کم‌‌تر از 1000 نفر گزارش شده‌‌ که این بیماری را دارند. مادر الیوت نیز در مورد بیماری فرزندش می‌‌گوید که هر کسی دوست دارد فرزندش را شاد ببیند، اما این می‌‌تواند گاهی مشکل‌ساز باشد؛ مثلاً گاهی اوقات الیوت به همراه برادرش در حال بازی است که ناگهان برادرش دچار آسیب می‌‌شود، گریه می‌‌کند؛ اما الیوت بدون آن‌‌که دست خودش باشد به او می‌‌خندد که این موجب ناراحتی برادرش می‌‌شود.

آب زمزم

یک دانشمند ژاپنی کشف کرده که آب زمزم دارای خصوصیات منحصر به فردی است که در آب‌‌های معمولی دیگر یافت نمی‌‌شود. دکتر ایموتو می‌‌گوید: «تحقیقات علمی بسیاری که با تکنولوژی نانو روی آب زمزم انجام شده است، نشان می‌‌دهد هیچ یک از خواص این آب قابل تغییر نیست؛ و اگر یک قطره از آب زمزم به ۱۰۰۰ قطره از آب‌های معمولی اضافه شود، آن آب‌‌ها خواص آب زمزم را به دست خواهند آورد.» این دانشمند، تحقیقات زیادی را روی آب زمزم انجام داده و به این نتیجه رسیده است که آب زمزم، آبی بابرکت و منحصر به فرد است و بلورهای آن شبیه هیچ آب دیگری نیست و به هیچ وجه خواص آن تغییر نمی‌‌کند.

قلم سحرآمیز

این دستگاه کوچک، ظاهری شبیه یک قلم داشته و به کودکان می‌‌آموزد نه تنها چگونه حروف و یا کلمات را تشخیص دهند و بخوانند، بلکه نوشتن آن‌‌ها را هم به کودک یاد می‌‌دهد.

کودک، حروف و کلمات کتابی را که برای این کار چاپ شده با نوک این قلم لمس می‌کند تا صدای حروف و چگونگی تلفظ کلمه را بشنود. وسایل پیشین فقط به خواندن کلمات کمک می‌‌کردند؛ اما این قلم جدید با یاری رساندن کودک در نوشتن یک گام بیش‌‌تر به سوی سوادآموزی برداشته است. این قلم برای کودکان چهار تا هشت‌ساله طراحی شده و به کودک کمک می‌کند تا دستورالعمل صوتی ساده را از طریق یک بلندگوی داخلی برای ردیابی حروف در کلمات کتاب دنبال کند. وقتی کودک موفق به نوشتن درست کلمه شود، قلم با نورهای چشمک‌زن یا صداها و کلمات خاصی او را تشویق می‌کند. والدین هم از این‌‌که دیگر کودک برای سوادآموزی سراغ دیوارهای خانه نمی‌‌رود و آن‌‌ها را خط‌خطی نمی‌‌کند، خوش‌‌حال می‌‌شوند. این قلم، فضای ذخیره‌‌ی کافی برای حفظ 40 کتاب یا 175 شعر را در آنِ واحد دارد. محتوا را می‌‌توان با اتصال این قلم از طریق USB به یک رایانه‌‌ی شخصی انتقال داد. در حال حاضر بیش از 150 تجربه‌‌ی یادگیری، از جمله: کتاب، کتاب‌‌های صوتی، فلش کارت، نقشه، مجموعه‌های خواندن تا نوشتن و چیزهای دیگر در این قلم تعبیه شده است.

لباس‌‌های پاک

گاهی شستن و اتو کردن لباس کار مشکلی است. نه این‌‌که تنبل باشیم؛ اما شاید وقت کافی برای شست‌و‌شوی لباس و اتو زدن را نداشته باشیم. جای نگرانی نیست. امروز راه‌حلی قطعی برای این مشکل پیدا شده است. مبتکران یک شرکت پوشاک راه‌حل جالبی برای افرادی که وقت یا حال و حوصله‌‌ی شستن پیراهن و اتو زدن آن‌‌ها را ندارند، پیدا کرده‌‌اند. پیراهنی که نیاز به شستن ندارد! طراحان این شرکت پیراهنی را ابداع کرده‌‌اند که می‌‌توان آن را 100 روز پشت سر هم پوشید بدون آن‌‌که لک بردارد، چروک شود و مخصوصاً بو بدهد. شاید به نظر غیرممکن باشد؛ اما واقعیت دارد. تمام افرادی که این پیراهن را امتحان کرده‌‌اند تأیید می‌‌کنند که این پیراهن نیاز به شستن ندارد. در یک روز گرم تابستان انگار تازه خشک‌شویی شده و فرد آن را به تن کرده است. به زودی این پیراهن در انواع رنگ‌‌ها و طرح‌‌ها به بازار عرضه می‌‌شود.

شارژ تلفن همراه با یک قاشق آب

دستگاه شارژر آبی نخستین بار در کنگره‌ی جهانی موبایل در بارسلونا در سال 2011 معرفی شد.

عملکرد شارژر دوستدار محیط زیست Power Trekk بر پایه‌‌ی فن‌‌آوری سلول سوختی میکرو بوده و تنها با یک قاشق آب می‌‌تواند باطری تلفن همراه را شارژ کند. دستگاه شارژر آبی، نخستین بار در کنگره‌‌ی جهانی موبایل در بارسلونا در سال 2011 معرفی شد و نمونه‌‌ی اولیه‌‌ای از آن در نمایشگاه دستاوردهای الکترونیک در سال 2012 در معرض دید عموم قرار گرفت.

در این دستگاهِ سبک و جیبی، از پودر سدیم سیلیسید استفاده می‌‌شود. با بسته شدن دریچه‌‌ی شارژر، واکنش‌‌های شیمیایی آغاز می‌‌شود و این پودر غیرسمی در ترکیب با آب، تولید گاز هیدروژن کرده و باعث شارژ باطری می‌‌شود. این واکنش شیمیایی، پاک و بی‌‌خطر بوده و محصول جانبی آن‌‌ها تولید مقادیر کم بخار آب است. همچنین در ساخت این دستگاه از موادی استفاده شده که از خوردگی و نشت جلوگیری می‌کند. امکان شارژ تلفن همراه، دوربین دیجیتال، دستگاه‌‌های GPS و تمام گجت‌‌هایی که با پورت USB شارژ می‌‌شوند، با استفاده از دستگاه وجود دارد.

جوهر الکترونیکی

شرکت سونی می‌‌خواهد کاغذ با جوهر الکترونیکی خود را به بازار عرضه کند تا جای‌‌گزین کاغذ و قلم سنتی شود. این دستگاه 3/13 اینچی بوده و به نام e-ink notepad شناخته می‌‌شود. نسخه‌ی نمونه‌ی این وسیله به گونه‌ای ساخته‌شده که شما مثل یک کاغذ می‌‌توانید با قلم روی آن نقاشی کنید و یا این‌‌که متنی را یادداشت کنید.

این شرکت می‌‌خواهد این وسیله‌‌ی جای‌‌گزین کاغذ، قلم و دفتر سنتی در دانشگاه‌‌ها و مدارس باشد. این دستگاه، فوق‌‌العاده نازک است و 8/6 میلی‌‌متر قطر و ۳۵۸ گرم وزن دارد. صفحه‌ی 3/13 اینچی که برابر سایز یک برگه‌‌ی A ۴ است از رزولوشن ۱۶۰۰ در ۱۲۰۰ بهره می‌‌برد و قرار است همانند یک برگه از جزوه برای دانشجویان عمل کند. این نوت‌پد یک حافظه‌‌ی ۴ گیگابایتی دارد. این وسیله سه هفته شارژ نگاه می‌‌دارد و دیگر هیچ دانشجویی نیاز ندارد که کوله‌بار سنگینی از کتاب‌ها را با خود حمل کند و می‌‌تواند تمام کتاب‌‌های خود را در درایوهای این نوت‌پد قرار داده و به دانشگاه حمل کند. همچنین این وسیله، تکنولوژی wi-fi را همراه خود دارد و دانشجویان می‌‌توانند تمام یادداشت‌‌های خود را روی اینترنت ذخیره کنند، تا در هر وسیله و ابزار دیگر نظیر کامپیوتر شخصی، تبلت و گوشی همراهِ خود روی فایل‌هایی نظیر PDF مطالعه کنند. شرکت سونی، اول می‌‌خواهد این پروژه را روی مدارس و دانشگاه‌‌های ژاپن تست کند و بعد از سال ۲۰۱۴ این محصول را به بازار عرضه خواهد کرد.

CAPTCHA Image