تابلوی اعلانات

نویسنده



دوربین کوچک
با گسترش تکنولوژی و اختراع و تولید وسایل متنوع، انسان‌ها با کمبود جا مواجه شده‌اند؛ بنابراین سعی می‌کنند وسایلی را بسازند که حجم کم‌تری اشغال می‌کند. این کار در وسایل الکترونیکی به اوج خود نزدیک شده است. اخیراً دوربینی اختراع شده که در بین دو انگشت دست جا می‌گیرد. این دوربین در ابعاد بسیار کوچکی طراحی شده و شما می‌توانید در کم‌ترین فضای ممکن آن را نگه‌داری کنید.
خشکی چشم
چشم‌پزشکان می‌گویند یکی از بیماری‌هایی که اخیراً خیلی شایع شده است، بیماری خشکی مخاط چشم است. متخصصان چشم‌پزشکی می‌گویند استفاده‌ی زیاد و خیره شدن به صفحه‌ی رایانه موجب قرمزی، سوزش و کاهش رطوبت چشم می‌شود. شما هنگام استفاده از رایانه با نگاه بازتر از حد معمول به مونیتور نگاه می‌کنید و کم‌تر پلک می‌زنید؛ بنابراین کم‌کم دچار خشکی مخاط چشم می‌شوید. اگر در چشم خود احساس سوزش، خارش و تاری دید می‌کنید، به نور حساسیت پیدا کرده‌اید و در پلک خود احساس سنگینی می‌کنید، نشانه و مفهوم آن این است که شما بیش از حد پشت رایانه نشسته‌اید و باید هر چه سریع‌تر از رایانه دور شوید. باید در حین استفاده از رایانه هر دو دقیقه یک بار چشم‌های خود را بسته و استراحت دهید. در رژیم غذایی خود از اسیدهای چرب امگا3، تخم‌مرغ، ماهی‌های چرب، گردو و روغن تخم کتان استفاده کنید.
مکمل یا مخرب
در زمان‌های قدیم به کسانی که هیکل درشتی داشتند، ولی ضعیف بودند پهلوان‌پنبه می‌گفتند. الآن هم عده‌ای از جوانان و نوجوانان که به وزنه‌برداری، کشتی و زیبایی‌اندام علاقه دارند، به خوردن مکمل‌های عجیب و غریب غذایی روی می‌آورند تا زودتر و بدون زحمت و تلاش پیش‌رفت کنند و عضلات قوی پیدا کنند. استفاده‌ی نادرست و بدون شناخت این مکمل‌ها گاهی به سلامتی آنان آسیب می‌زند؛ البته گاهی اوقات هم ممکن است در ظاهر عضلانی بشوند؛ ولی بعد از مدتی کوتاه دوباره به حالت اولیه برمی‌گردند و در واقع پهلوان پفکی می‌شوند.
کارشناسان تغذیه می‌گویند مواد مغذی و ضروری این مکمل‌ها در میوه‌ها، سبزی‌ها، حبوبات، ماهی و سایر غذاهای سالم به طور طبیعی وجود دارند و نیازی به خوردن مکمل نیست؛ زیرا بسیاری از مکمل‌ها غیر‌استاندارد هستند و از مواد اولیه‌ی ناسالم تهیه شده‌اند؛ البته ممکن است افرادی هم باشند که برای سلامتی خود نیاز به مصرف مکمل غذایی داشته باشند که باید زیر نظر پزشک آن را مصرف کنند.
گِل‌فشان
گِل‌فشان‌ها از جمله پدیده‌های جالب توجه در منطقه‌ی ساحلی خزر و دریای عمان هستند. تعدادی از این گل‌فشان‌ها در 95 کیلومتری غرب بندر کنارک و در دشت کهیر واقع شده‌اند. در بالای این تپه‌ها، دهانه‌هایی به قطر چند سانتی‌متر وجود دارد و از دهانه‌ی گل‌فشان که در حال حاضر فعال است، هر 15 دقیقه یک بار گل خاکستری‌رنگ خارج شده و به سوی دامنه‌ها سرازیر می‌شود. در هنگام وقوع این پدیده‌ی نادر و زیبا که با لرزش خاک همراه است، به هنگام خروج گل، صدایی همانند شلیک تفنگ از آن به گوش می‌رسد. عده‌ای همیشه به دنبال پیدا کردن این پاسخ بوده‌اند که چه عاملی باعث می‌شود آب و گل از اعماق به سطح زمین فوران کند.
عده‌ای از پژوهش‌گران معتقد هستند که فعالیت‌های زمین‌لرزه‌ای، عامل اصلی خروج آب و گل است. عده‌ای هم وجود ذخایر نفت و گاز را سبب این پدیده می‌دانند. این گل‌فشان‌ها کاربردهای زیادی هم دارند. از گل آن‌ها می‌توان در سفال‌سازی، کوزه‌گری و گل‌درمانی استفاده کرد. از گل‌ها برای درمان بیماری‌های پوستی، درمان کمردرد، دردهای مفاصل و... استفاده می‌شود.
رنگین‌پوست
می‌گویند این شعر، کاندیدای شعر برگزیده‌ی سال ۲۰۰۵ شده است و باز هم می‌گویند این شعر از سوی یک بچه‌آفریقایی نوشته شده است؛ البته اگر هم یک بچه‌آفریقایی این شعر را نگفته باشد و یا برگزیده هم نباشد، مهم نیست. مهم این است که متن زیبا و بامعنی‌ای دارد. نظر شما چیست؟
وقتی به دنیا میام، سیاهم،
وقتی بزرگ می‌شم، سیاهم،
وقتی می‌رم زیر آفتاب، سیاهم،
وقتی می‌ترسم، سیاهم،
وقتی مریض می‌شم، سیاهم،
وقتی می‌میرم، هنوزم سیاهم
و تو، آدم سفید
وقتی به دنیا میای، صورتی‌ای،
وقتی بزرگ می‌شی، سفیدی
وقتی میری زیر آفتاب، قرمزی،
وقتی سردت می‌شه، آبی‌ای
وقتی می‌ترسی، زردی،
وقتی مریض می‌شی، سبزی
و وقتی می‌میری، خاکستری هستی
اون‌وقت تو به من می‌گی رنگین‌پوست؟
CAPTCHA Image