سرزمین‌های اسلامی

نویسنده




جمهوری چاد

پایتخت: انجامنا

زبان رسمی: فرانسوی، عربی

حکومت: جمهوری

مساحت: 1284000 کیلومتر

جمعیت: 11 میلیون نفر

واحد پول: فرانک

واردات: ماشین‌آلات، مواد غذایی و منسوجات

صادرات: پنبه، احشام، نفت

جمهوری چاد کشوری است در آفریقای مرکزی که پایتخت آن انجامنا نام دارد. جمهوری چاد یکی از کشورهای بزرگ آفریقا و جهان است؛ اما جمعیت آن کم است. دلیل کم بودن جمعیت آن هم بیابانی بودن بخش وسیعی از این کشور است.

همسایه‌های جمهوری چاد؛ در شمال لیبی، در شرق سودان شمالی، در جنوب کامرون و در غرب، نیجر و نیجریه هستند.

آب و هوای چاد گرم و خشک است و بارش باران در آن بسیار کم صورت می‌گیرد. زمین‌های قابل کشت آن نیز ناچیز است؛ به همین دلیل این کشور معمولاً با خشکسالی روبه‌روست.

این کشور از نظر صنعت و کارخانجات نیز بسیار فقیر است. تمام این مسائل دست به دست هم داده‌اند تا مشکلات اقتصادی گریبان‌گیر مردم این کشور شود. حدود 30‌درصد مردم این کشور بیکار هستند. تورم روز‌به‌روز افزایش پیدا می‌کند و مردم این کشور همه‌ی این مشکلات را ناشی از مدیران ناکارآمد و نیز دخالت کشورهای استعمارگر مثل فرانسه می‌دانند. فرانسه نفوذ زیادی در این کشور دارد؛ به حدی که زبان رسمی مردم این کشور فرانسوی است و فقط تعداد کمی از مردم عربی صحبت می‌کنند. در این کشور مرگ‌و‌میر فراوان است و افسردگی نیز سهم ویژه‌ای در روحیه‌ی مردم چاد دارد؛ به‌طوری که این کشور یک کشور افسرده شناخته می‌شود.

متأسفانه کشورهای اسلامی، ارتباط گسترده‌ای با کشور چاد ندارند و همین باعث شده تا مردم مسلمان چاد با وجود مسلمان بودن، شناخت عمیقی از این دین مبین نداشته باشند. آن‌ها به شدت نیازمند کتاب‌ها، نشریات، فیلم‌ها و روحانیون دینی هستند تا بتوانند ارتباط خود را با دین حفظ کنند. خوب است بدانید که 53? مردم این کشور مسلمان هستند.

***

خیانت مدیران این کشور و نیز استعمارگران قدیمی باعث شده که چاد به عنوان فاسدترین دولت جهان شناخته شود. مرگ‌و‌میر در این کشور بسیار زیاد است و بی‌سوادی آن بیداد می‌کند. در این کشور، رسانه‌ی جمعی معنایی ندارد. مردم علاقه‌ای به تلویزیون ندارند و نشریات نیز بار چندانی ندارد. مردم چاد بیش‌تر علاقه به گوش دادن به رادیو دارند.

1- چاد؛ کشوری در مرکز آفریقا

2- پرچم چاد

3- یکی از اسکناس‌های چاد

4- انجامنا؛ پایتخت چاد

5- آبگیری در میان صخره‌ها و کوه‌ها

6- خانواده‌ای صحرانشین

7- معلمی در حال آماده‌سازی یک کلاس درس

8- دانش‌آموزان چادی

9- کارگاه خیاطی

10- درنده‌ی معروف صحراهای چاد

11- مسجد بزرگ پایتخت

12- زندگی فیل‌ها در چاد
CAPTCHA Image