سرزمین‌های اسلامی

نویسنده




گینه

پایتخت: کوناکری

زبان رسمی: فرانسوی

حکومت: جمهوری

مساحت: 246 هزار کیلومتر

جمعیت: 10 میلیون نفر

واحد پول: فرانک

صادرات: قهوه، عسل، موز، آهن خام، آلومینیم خام، الماس، طلا

واردات: محصولات نفتی، ماشین‌آلات، حبوبات

جمهوری گینه، کشوری است در شمال‌غربی افریقا و در سواحل اقیانوس اطلس. کشور گینه سال‌ها مستعمره‌ی فرانسه بود و فرانسه در این کشور و کشورهای اطراف آن حکومت می‌کرد، ولی حدود 50 سال پیش این کشور مستقل شد و از زنجیر استعمار نجات پیدا کرد؛ اما متأسفانه مثل خیلی از کشورهای افریقایی گرفتار حاکمان دیکتاتور و خودکامه شد. این دیکتاتوری باعث شد که گینه نتواند رشد اقتصادی، علمی و اجتماعی داشته باشد.

کشور گینه از نظر معادن زیرزمینی بسیار غنی است. گینه، دومین تولیدکننده‌ی بوکسیت است. بوکسیت، ماده‌ی اولیه‌ی آلومینیم است. این کشور میلیاردها تن سنگ آهن دارد. آن‌قدر معادن آهن در این کشور فراوان است که در کوچه‌ها و خیابان‌ها، در لابه‌لای خاک، ذرات آهن دیده می‌شود. معادن عظیم طلا و الماس نیز در این کشور کشف شده است. همچنین خاک این کشور برای کشاورزی بسیار مناسب است، اما مدیریت غلط و دیکتاتوری حاکمان اجازه نمی‌دهد که مردم از این نعمت‌های خداداد استفاده کنند.

بی‌سوادی در این کشور بسیار زیاد است. از ده میلیون نفر جمعیت آن، حدود هشت میلیون‌نفر بی‌سواد هستند. با همه‌ی این حرف‌ها دین اسلام در این کشور به‌شدت نفوذ پیدا کرده و در حال گسترش است. جوانانی‌که با علاقه به اسلام روی می‌آورند می‌دانند که اسلام به علم اهمیت ویژه‌ای داده است. گسترش اسلام باعث گسترش آگاهی مردم نیز شده است. در این کشور 85? مردم مسلمان هستند. خیلی از قبیله‌های بومی این کشور دارای مذهب تشیع هستند.

با این‌که فرانسه سال‌هاست به‌طور رسمی از این کشور بیرون رفته، هنوز به صورت غیررسمی بر این کشور نفوذ دارد. این نفوذ آن‌قدر زیاد است که مردم در کوچه و خیابان با یک‌دیگر به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند.

1- گینه کشوری است در شمال غرب افریقا.

2- کوناکری، پایتخت این کشور.

3- پرچم گینه.

4- اسکناس این کشور.

5- روستایی در گینه.

6- مردم گینه تشنه‌ی آب.

7- مسجد بزرگ پایتخت.

8- روحانیون گینه.

9- مسلمانان گینه با لباس نو در نماز عید فطر.

10- کودکان زیبای گینه‌ای.

11- زنان در حال فروش جنس در بازار.
CAPTCHA Image