دور دنیا

نویسنده




سان‌مارینو

پایتخت: سان‌مارینو

حکومت: جمهوری

مساحت: 61 کیلومتر

جمعیت: 30 هزار نفر

واحد پول: یورو

زبان رسمی: ایتالیایی

جمهوری سن‌مارینو (سان‌مارینو) کشور بسیار کوچکی است که در جنوب اروپا و در داخل کشور ایتالیا جای گرفته است. سومین کشور کوچک اروپا به حساب می‌آید.

آب و هوای سان‌مارینو مدیترانه‌ای و تابستان‌ها و زمستان‌های دلپذیری دارد. از آنجا که این کشور در ارتفاعات ایتالیا قرار دارد بارش باران در آن فراوان است و پوشش گیاهی قابل توجهی دارد. با این حال نه به دریا راه دارد و نه رودخانه‌ای در آن جریان دارد. سان‌مارینو ُنه استان دارد و حکومت آن به صورت پارلمانی است. بدین ترتیب که مردم کشور نمایندگان مجلس را انتخاب می‌کنند و نمایندگان کشور دو نفر را از بین خود برمی‌گزینند تا حکومت کشور را به دست بگیرند. این دو نفر کابینه‌ای معرفی می‌کنند و در یک دوره‌ی پنج‌ساله کشور را اداره می‌نمایند.

شهرت سان‌مارینو بیش‌تر به خاطر قانون اساسی قدیمی این کشور است. سان‌مارینو قدیمی‌ترین قانون اساسی کشور را داراست. این قانون اساسی در سال 1600 میلادی، یعنی حدود 412 سال پیش نوشته شده و هنوز هم اجرا می‌شود.

در سان‌مارینو دانشگاهی وجود ندارد و جوانان این کشور برای ادامه‌ی تحصیل در دانشگاه باید به کشورهای اطراف از جمله ایتالیا بروند. این کشور واردات و صادرات خاصی ندارد و اقتصاد آن وابسته به اقتصاد ایتالیاست؛ اما در زمینه‌ی گردشگری توانسته فعالیت چشمگیری داشته باشد و گردشگران زیادی از نقاط مختلف دنیا به این کشور سفر می‌کنند. خوب است بدانید که در ایتالیا کشور کوچک دیگری به نام واتیکان وجود دارد.

1- این نقشه‌ی سان‌مارینو است.

2- این نقشه‌ی کشور ایتالیاست و فلش سیاهرنگ، سان‌مارینو را نشان می‌دهد.

3- پرچم سان‌مارینو.

4- پول سان‌مارینو.

5- سان‌مارینو کشوری بسیار سرسبز است.

6- غذای محلی سان‌مارینو با نان تنوری.

7- چه خانه‌ی زیبایی!

8- کوه‌های زیبای سان‌مارینو.

9- هتلی زیبا در میان آب.

10- یک روز شلوغ!

11- قلعه‌ای قدیمی در این کشور.

12- خیابانی در سان‌مارینو.

13- یک خانه‌ی زیبای دیگر!
CAPTCHA Image