دور دنیا

نویسنده




مجارستان

پایتخت: بوداپست

زبان: مجاری

حکومت: جمهوری

مساحت: 93030 کیلومتر

جمعیت: 10 میلیون و سیصدهزار نفر

دین: مسیحی کاتولیک

واحد پول: فورینت

واردات: ماشین‌آلات، سوخت، مواد غذایی

صادرات: ماشین‌آلات، سوخت، مواد غذایی

مجارستان، کشوری است در مرکز اروپا که از صدها سال پیش قوم مجار در آن زندگی می‌کردند. مجارستان از شرق با رومانی، از شمال با اوکراین، از جنوب با اسلوونی و از غرب با اتریش هم‌‌مرز است.

این کشور در جنگ جهانی دوم به اشغال آلمان نازی درآمد، اما پس از جنگ از اشغال این کشور آزاد شد و زیر نظر شوروی قرار گرفت. به همین دلیل تا سال‌های سال اقتصاد و سیاست کمونیستی را در پیش داشت. بعد از فروپاشی شوروی، سیاست‌های این کشور نیز تغییر کرد و به آزادی بیش‌تر در سیاست و اقتصاد رسید.

مجارستان کشور بسیار زیبایی است؛ به خصوص پایتخت آن، یعنی بوداپست بسیار زیبا و دیدنی است. به خاطر همین آن را پاریس شرق اروپا نامیده‌اند. واردات این کشور ماشین‌آلات کشاورزی و مهندسی، غلات و مواد غذایی است که همین واردات را پس از تبدیل و تغییر صادر نیز می‌کند.

مجارستان سال‌ها با اتریش یک حکومت پادشاهی واحد داشتند، اما در سال 1914 ولیعهد این حکومت به دست یک جوان صرب ترور شد. از آن‌جا که ولیعهد، اتریشی بود قسمت اتریشی این حکومت به صربستان اعلان جنگ داد. جنگ جهانی اول از همین مسأله شروع شد. بعد از پایان جنگ جهانی اول این حکومت، رسماً به دو حکومت اتریش و مجارستان تبدیل شد و دیگر امکان اتحاد این دو به وجود نیامد
CAPTCHA Image