تازه‌ها و شگفتی‌ها

نویسنده




پرنده‌ای به نام اُسکُل

به یک نفر که حاضر نیست از مغزش استفاده کند می‌گن «اُسکُل». در خصوصیات این پرنده نوشته‌اند که: او وقتی برای زمستان غذا جمع‌آوری می‌کند طولی نمی‌کشد که محل نگه‌داری آن‌ها را فراموش می‌کند و به خاطر همین با مشکل روبه‌رو می‌شود. یا هنگام خانه‌سازی فراموش می‌کند که خانه‌اش را کجا ساخته است؛ و اگر از لانه‌اش بیرون بیاید راه بازگشت را پیدا نمی‌کند. به قیافه‌ی این پرنده نگاه کنید! آیا گیجی و منگی از قیافه‌اش نمی‌بارد؟

کوتاه‌‌قدترین دختر جهان

یک دانش‌آموز دبیرستانی 18ساله، به نام جبوتی، از کشور هند، با قد 62 سانتی‌متر و 60 میلی‌متر، در دسامبر 2011 به عنوان کوتاه‌ترین دختر امروز در جهان، در کتاب رکورد‌های گینس ثبت شد. به گفته‌ی پدر جبوتی، دخترش که از نوعی بیماری استخوان رنج می‌برد و در حال حاضر قد او به اندازه‌ی یک کودک چهارماهه است، آرزو دارد بازی‌گر سینما شود. بیماری او یک بیماری ارثی- مادرزادی است که در نتیجه‌ی اختلال در شکل‌گیری غضروف‌ها به وجود می‌آید.

شجاعت یک بچه‌فیل

تصویرهای ابتدایی هر چند قدری ناخوش‌آیند است، ولی وقتی به تصویر آخر می‌رسید نظرتان عوض می‌شود. تصویرها نشان‌دهنده‌ی ماجرای درگیر شدن کروکودیل با ماده‌فیل و شجاعت و فداکاری یک بچه‌فیل است. این موضوع اخیراً جزء موضوعات داغ ایمیل‌های روزانه‌ی کاربران اروپایی به‌‌خصوص بریتانیا شده است. خلاصه مامان‌فیله نزدیک بود مغلوب قدرت کروکودیل بی‌رحم بشه که بچه‌اش کار شگفت‌انگیزی کرد و خودش رو انداخت روی کروکودیل(تمساح) تا مامان‌فیله موفق شد خودش رو نجات بده. این ماجرا لب رودخانه‌ای در یک پارک ملی حیات وحش در آفریقای جنوبی اتفاق افتاده است.
CAPTCHA Image