موز

نویسنده


یکی از فایده‌های موز این است که از بیماری‌هایی مانند زخم معده جلوگیری می‌کند. بیمارانی که زخم معده دارند موز را به راحتی هضم می‌کنند. این میوه اسید شیره‌ی معده را خنثی می‌کند و با پوششی که به معده می‌دهد درد بیمار را کاهش می‌دهد. موز نه تنها زخم‌معده و بیماری‌های دیگر معده را کاهش می‌دهد، بلکه موجب درمان آن نیز می‌شود.

از موز در درمان سوختگی‌ها هم استفاده می‌شود. اگر موز را به حالت خمیری درآورید و آن را روی سطح سوختگی یا زخم بگذارید باعث کاهش درد می‌شود! برای نتیجه‌ی بهتر باید روی خمیر را با باند بپوشانید. حتی برگ‌های موز را می‌توان به عنوان مرهم خنک روی زخم یا سوختگی استفاده کرد.

موز در درمان آرتریت و کم‌خونی مفید است و چون چربی و کلسترول ندارد می‌تواند بخش مهمی از رژیم غذایی روزانه را تشکیل بدهد.

موزهایی که کاملاً زردرنگ هستند و لکه‌های قهوه‌ای دارند خوشمزه‌تر هستند. اگر پوست موز سبزرنگ باشد هنوز نرسیده و اگر قهوه‌ای باشد زیاد رسیده است. اگر موزها را در یک ظرف در آفتاب قرار دهید خیلی زود می‌رسند.

زغال‌اخته

معمولاً به رنگ‌های آبی تا بنفش دیده می‌شود. طعم آن شیرین و ترش است و در غذا، دسرها و نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود. اغلب به سالاد میوه و ماست اضافه می‌شود و به صورت پخته هم مصرف می‌شود.

این میوه چه فایده‌هایی دارد:

مقدار فراوانی آنتی‌اکسیدان مثل آنتی‌سیانین دارد و سم‌های مضر بدن را که باعث پیری و بیماری‌ها می‌شوند خنثی می‌کند.

این مویه ویتامین‌ها و مواد معدنی فراوانی دارد مثل ویتامینC انواع ویتامین B و «روی» که موجب افزایش ایمنی در بدن می‌شود. از بیماری‌هایی مثل سرماخوردگی، آنفولانزا و دیگر عفونت‌های باکتریایی و ویروسی هم جلوگیری می‌کند.
CAPTCHA Image