آناناس

نویسنده


آناناس سرشار از ویتامین و موادمعدنی است. مواد مغذی این میوه کلسیم، پتاسیم، فیبر و ویتامین C است. آناناس را می‌توان به صورت کنسرو شده، منجمد یا آب آناناس مصرف کرد. یکی از فواید آناناس استحکام استخوان‌ها است. آناناس منگنز فراوان دارد. عنصر کم‌مقداری که برای ساختن استخوان و بافت پیوندی بدن لازم است. یک فنجان آناناس 73 درصد میزان منیزیم روزانه را تأمین می‌کند. این میوه موجب رشد استخوان‌ها در افراد جوان‌تر شده و استخوان افراد سالمند را تقویت می‌کند.

بسیاری از مردم هنگام سرماخوردگی قرص ویتامین C یا آب‌پرتقال می‌خورند، ولی بعضی آناناس را ترجیح می‌دهند. تأثیر آناناس در سرماخوردگی مانند آب پرتقال است؛ اما این میوه فایده‌ی دیگری هم دارد؛ این که دارای ماده‌ی بروملاین است که موجب قطع سرفه و نرم شدن مخاط می‌گردد.

هنگام خرید آناناس به این نکات توجه کنید:

به میوه نگاه کنید. اگر سبزرنگ است، آن را خریداری نکنید. هر چه رنگ آناناس روشن‌تر و به رنگ زرد طلایی باشد شیرین‌تر است.

میوه را بو کنید. اگر رسیده باشد بوی خوبی می‌دهد، اگر بویی ندارد هنوز نرسیده است؛ و اگر بوی ترش دارد بیش از حد رسیده است!

آناناس را به آرامی با انگشت فشار دهید. باید سفت باشد، اگر نرم و اسفنجی است آن را نخرید.

آلبالو

آلبالوی رسیده، قرمز یا سیاه است و طعم‌های شیرین و ترش دارد. این میوه را می‌توان تازه، پخته، خشک‌شده، به صورت آب‌میوه یا حتی در شیرینی‌ها استفاده کرد!

در سال‌های اخیر مطالعات انجام‌شده نشان می‌دهد که این میوه مواد مغذی فراوانی دارد و برای سلامتی مفید است. از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی آلبالو می‌توان پتاسیم، ویتامین A، ویتامین C، بیوفلاونویید و مجموعه ویتامین‌های B را نام برد.

* آلبالو آنتی‌اکسیدان دارد که رنگ‌دانه‌ی قرمزی است و در توت هم دیده می‌شود. آنتی‌سیانین هم آنتی‌اکسیدانی است که از علایم پیری و سرطان جلوگیری می‌کند و هم‌چنین از اثرات مضر رادیکال‌ها و سموم در بدن می‌کاهد.

* آلبالوی ترش ملاتونین زیادی دارد که در تنظیم خواب مؤثر است.

* این میوه در کاهش قند خون افراد دیابتی مفید است.

* گفته می‌شود چون این میوه چربی کمی دارد و درصد آب آن فراوان است در افزایش متابولیسم (سوخت و ساز) بدن مؤثر می‌باشد و موجب سوختن مفید چربی و کاهش وزن می‌شود.

* به علت وجود پتاسیم اضافه کردن آلبالو به رژیم غذایی توصیه می‌شود که موجب عملکرد صحیح سیستم قلبی عروقی می‌گردد و از سکته‌ی قلبی جلوگیری می‌کند.

* در آخر آلبالو به شما انرژی می‌دهد. می‌توانید تعدادی از این میوه را به صبحانه‌ی خود اضافه کنید.

هنگام خرید آلبالو به این نکات توجه کنید:

- هرچه رنگ میوه تیره‌تر باشد، شیرین‌تر است.

- میوه‌های سفت و گوشتالو را انتخاب کنید.
CAPTCHA Image