تازه‌ها و شگفتی‌ها

نویسنده


عجیب‌ترین پشت بام‌های دنیا

* یک شرکت مهندسی دانمارکی این زمین بازی بسیار جالب را در یکی از پرجمعیت‌ترین محله‌های «کپنهاگ» طراحی کرده است‌. این زمین بازی در محل بسیار مناسبی برای بچه‌های شجاع و جسور است که البته والدینی که نگران آن‌هایند‌. بازدیدکنندگان علاوه بر بازی می‌توانند از روی سکوی مخصوص منظره‌ی شهر را تماشا کنند‌.

* این استخر بر بالای یک ساختمان 55 طبقه در «سنگاپور» ساخته شده است‌؛ اما شنا کردن در آن چندان هم خطرناک نیست‌. با این که به نظر می‌رسد آب استخر از لبه‌های آن به پایین می‌ریزد‌، اما در واقع این آب به داخل محفظه‌ای می‌ریزد که بعد از آن دوباره به داخل استخر پمپ می‌شود‌. این استخر سه برابر اندازه‌ی یک استخر استاندارد است و در ارتفاع 200 متری از سطح زمین ساخته شده است‌.

* بر بالای هُتل مشهور «گرند ددی» در کیپ‌تاون این منظره‌ی جالب ساخته شده است و به یکی از جالب‌ترین و مورد توجه‌ترین اماکن آفریقای جنوبی تبدیل شده است‌. تعداد هفت کاروان به پشت بام این هتل منتقل شده‌اند‌.

نتیجه‌ی تلاش این طراحان و هنرمندان مجموعه‌ای از سوئیت‌هایی است که بر بالای بام قرار دارند و آدم را به هیجان می‌آورند‌.

* این زمین تنیس بی‌نظیر بر فراز «بُرج العرب» در دُبی قرار دارد که از این مکان برای فرود بالگرد هم استفاده می‌شود‌. در سال 2005 از راجر فدرر و آندره آغاسی دعوت شده بود تا یک بازی دوستانه بر بالای بلندترین زمین تنیس جهان که دارای قطر 4115 متر است‌، انجام دهند‌، که این بازی انجام گرفت‌. محل این زمین تنیس در ارتفاع 200 متری از سطح زمین قرار دارد‌.

CAPTCHA Image