روزهای ماندگار

نویسنده


2 بهمن، ‌28 صفر، رحلت حضرت رسول اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع)

زبانت را نگه‌دار؛ چون این کار صدقه‌ای است که به خودت می‌دهی.

پیامبر(ص)

در مجازات خطاکار شتاب مکن و میان خطا و مجازات راهی برای عذرخواهی قرار بده.

 امام حسن(ع)

4 بهمن، 30 صفر، شهادت امام رضا(ع)

با نام رضا به سینه‌ها گل بزنید

با اشک به  بارگاه او پل بزنید

فرمود که هر زمان گرفتار شدید

بر دامن ما دست توسل بزنید

***

هرچند حال و روز زمین و زمان بد است

یک تکه از بهشت در آغوش مشهد است

حتی اگر به آخر خط هم رسیده‌ای

آن‌جا برای عشق شروعی مجدد است

12 بهمن، 8 ربیع‌الاول، شهادت امام حسن‌عسگری(ع)

سفارش‌های امام یازدهم: پرهیزکار و پاک‌زیست باشید. امانت را به صاحبش برگردانید؛ خواه صاحبش خوب باشد یا بد. با همسایه‌ها نیک‌‌رفتار باشید. زینت ما باشید. دوستی‌ها را به سوی ما جذب کنید. بسیار به یاد خدا باشید. بسیار قرآن تلاوت کنید و بسیار صلوات بفرستید.

12 بهمن، بازگشت امام خمینی(ره) به ایران

اوایل بهمن 57 خبر بازگشت‌ امام به ایران منتشر شد. مردم 14 سال انتظار کشیده بودند و از شوق آمدن رهبرشان اشک می‌ریختند؛ اما همین مردم و دوستان نگران آمدن امام بودند. هنوز دولت شاه روی کار بود و قدرت نظامی‌اش برقرار بود. حتی دولت تهدید به انفجار هواپیمای امام کرده بود. دوستان امام توصیه کردند که امام در فرانسه بماند تا در یک موقعیت بهتر بیاید؛ ولی امام تصمیمش را گرفته بود و به ایران برگشت.

1‌3 بهمن، 9 ربیع‌الاول، آغاز امامت امام زمان(عج)

ما در رعایت حال شما کوتاهی نمی‌کنیم و یاد شما را از خاطر نبرده‌ایم، که اگر جز این بود گرفتاری‌ها به شما روی می‌آورد و دشمنان، شما را ریشه‌کن می‌کردند. از خدا بترسید و ما را پشتیبانی کنید.

21 بهمن، 17 ربیع‌الاول، میلاد پیامبر(ص)، میلاد امام جعفر صادق(ع)

ذکر خیر پیامبر بود. همراهان سراپا گوش بودند و به حرف‌های شیرین امام صادق(ع) گوش می‌دادند. یکی از آن‌ها که نامش بشیر بود، درباره‌ی غذا خوردن پیامبر پرسید. امام صادق(ع) فرمود: «رسول خدا(ص) هرگز در حال تکیه دادن به دست راست یا چپش غذا نمی‌خورد. او مثل بردگان می‌نشست.»

بشیر پرسید: «چرا؟»

امام فرمود: «برای فروتنی و تواضع در مقابل خداوند بزرگ.»

22 بهمن، پیروزی انقلاب اسلامی

آخرین مقاومت‌های شاه و دولتش را مردم شاهد بودند. بختیار دستور حکومت نظامی را داده بود. دستوری که می‌توانست او را به ماندن امیدوار کند؛ اما امام دستور داد که مردم به خیابان‌ها بریزند و به حرف‌های بختیار توجه نکنند. صبح که شد از یک سو تانک‌ها به خیابان‌ها آمدند و از سوی دیگر سیل مردم بود که شوری در خیابان‌ها انداخته بود. آخر سر حضور مردم در خیابان‌ها توانست بر حکومت آهن غلبه کند و حکومت نظامی و آخرین تلاش بختیار را از بین ببرد.

CAPTCHA Image