کوچه دوستی


دوست خوب آسمانه، هانیه زینل‌خانی

اثر شما به نام «تنهایی» به دستم رسید. اثر کوتاه و خوبی بود که سعی کرده بودی از واژه‌ی تنهایی به خوبی استفاده کنی، که تا حدودی موفق بودی. می‌توانستی این واژه را کاربردی‌تر کنی و از معنی دیگر آن هم بهره ببری. به هر حال کار زیبا و خوبی بود. مطلب تنهایی در یکی از شماره‌های آینده‌ی مجله به چاپ خواهد رسید. از این که برای سلام‌بچه‌ها نامه نوشتی ممنونم! باز هم برای مجله بنویس و نظرت را درباره‌ی مجله بگو. در نامه‌ی بعدی، آسمانه را از مشخصات خود آگاه کن. تحصیلات و تاریخ تولدت را برای آسمانه بفرست.

دوست عزیز آسمانه، فاطمه مظفری

بعد از مدت‌ها نامه‌ای از شما دریافت کردم. این‌بار هم پربار و پرکار آمدی؛ یک شعر با نام نوجوان دیروز. در این شعر حرف‌های خوبی برای گفتن داشتی. نگاه خوبی نسبت به مادر در این شعر دیده می‌شد. قالب شعر را هم چارپاره انتخاب کرده بودی که از قالب‌های پر کاربرد شعر کودک و نوجوان است. قافیه هم در شعر رعایت شده است. با این همه خوبی، یک اشکال در این شعر هست که نیاز به اصلاح دارد. این مشکل، وزن شعر است. در برخی از پاره‌های شعرت وزن رعایت نشده است و خواندن شعر را دچار مشکل می‌کند. امیدوارم در شعرهای بعدی با تلاش بتوانی این مشکل را حل کنی! داستانت هم، زیبا و خواندنی بود که در یکی از شماره‌های مجله به چاپ می‌رسد. البته اسم داستانت زیاد مناسب نبود؛ چون کل داستان با این اسم لو می‌رفت به همین جهت اسم داستانت را عوض کردم.

دوست خوب آسمانه، طاهره شهابی

شعر زیبایت به آسمانه رسید. به زودی در یکی از شماره‌های مجله به چاپ می‌رسد. باز هم برای‌مان اثر بفرست و این بار با مشخصات کامل و آدرس که بتوانیم مجله را برایت ارسال کنیم.

دوست تازه‌واردم، مونا آذرپیرا

از این‌که بالأخره تصمیم گرفتی برای مجله آثارت را بفرستی، متشکرم! اصلاً آسمانه برای دوستان خوبی مثل شماست که انگیزه‌ی زیادی برای کار دارند. دو مطلب از شما به دستم رسید که خواندنی و زیبا بود. معلوم است ذوق نوشتن را داری. در داستان اختراع رگه‌هایی از طنز دیده می‌شود که اگر بتوانی همین شیوه را در داستان‌های دیگرت استفاده کنی، مخاطب از خواندنش لذت می‌برد. مطلب دومت هم نیایش‌واره‌ای بود که برای صفحه‌ی کوچه مسجد درنظر گرفته‌ام. باز هم منتظر نوشته‌های زیبایت هستم. اگر هم خواستی می‌توانی به مجله هم سری بزنی.

دوست بزرگوار، سیدهاشم حسینی

شعرهای شما به مجله رسید. از محبت شما ممنونم! نکاتی را لازم است که درباره‌ی اشعار شما یادآور شوم. شعرها بیش‌تر مناسب سن بزرگ‌سال است تا نوجوان. واژه‌ها و مضمون‌های انتخابی شما با سن نوجوان مجله هم‌خوانی ندارد. در بیش‌تر شعرها هم از نظر وزنی رعایت نشده است و هر بیت وزن خاص خودش را دارد. مطالعه‌ی شعرهای نوجوان می‌تواند شما را به شناخت این گروه سنی نزدیک‌تر کند. با آرزوی شعرهای بهتر و روان‌تر از شما!

دوست خوب آسمانه، زهرا عباسیان

قبولی شما را در دانشگاه کاشان تبریک می‌گویم! آرزومندم در همه‌ی امور زندگی موفق و پیروز باشید. از این که به یاد آسمانه هستی ممنون. منتظر آثار تازه‌تر از شما هستم.﷼

 

CAPTCHA Image