تازه‌ها و شگفتی‌ها

نویسنده


* استادیومی منحصر به فرد در ژاپن

این استادیوم فوتبال‌- بیس‌بال، حدود 10 سال پیش ساخته شده و بسیار جالب و تحسین‌برانگیز است. استادیوم سرپوشیده‌ای که وقتی در آن بیس‌بال بازی می‌شود، چمن‌ها در بیرون از استادیوم نور می‌خورند و رشد می‌کنند و هنگامی‌که قرار است فوتبال بازی شود، زمین چمن به داخل استادیوم سرپوشیده می‌رود. تازه در آن‌جا یک چرخ هم می‌زند تا تماشاگران بیش‌تر به زمین مسلط باشند و بتوانند پشت دروازه‌ی هر دو تیم، آن‌ها را تشویق کنند.

* بندبازی با مهارتی باور نکردنی

یک بندباز چینی در استان هونان با عبور از بند بین دو بالن، نام خود را در کتاب روکوردهای گینس ثبت کرد. او 15 متر روی بند فلزی را در ارتفاع 30 متری از سطح زمین، طی کرد.

* آموزه‌ای برای زندگی

از آن‌جا که عده‌ای به‌خاطر هیچ و پوچ در حال آه و ناله هستند، این آموزه‌ای زیبا، برای زندگی است.

کیان هونگ یان هر دو پایش را در سانحه‌ای از دست داده است. خانواده‌ی چینی‌اش بسیار فقیرند و توانایی خرید پروتر را برایش ندارند. او از توپ بسکتبال برای جابه‌جاشدن استفاده می‌کند. کیان برای پیمودن راه از دو دستگیره‌ی چوبی کمک می‌گیرد و هرگز گله و شکایت نمی‌کند. او تا به حال از شش توپ بسکتبال استفاده کرده است. او به مدرسه هم می‌رود.

* فیلی با پای مصنوعی

موتولا فیل ماده‌ی 48 ساله‌ی تایلندی 10 سال پیش پای چپش را بر اثر رفتن روی مین از دست داد. اکنون دامپزشکان بیمارستان فیل‌ها، یک پای مصنوعی برای موتولا تهیه کرده‌اند.

* لاک‌پشتی با دو سر و پنج پا

لاک‌پشت دو سر آفریقایی که اخیراً در اسلواکی به دنیا آمده دارای پنج پاست و به هر یک از سرها نیز نام جداگانه‌ای داده‌اند.

* پای مصنوعی برای یک لاک‌پشت

لاک‌پشتی که یکی از پاهایش آسیب‌دیده و قطع شده بود، پزشکان و دامپزشکان را به این فکر واداشت تا برایش یک پروتز مصنوعی بسازند. آن هم با جنسی متفاوت از پروتزهای دیگر!﷼

 

CAPTCHA Image