کوچه دوستی


بهترین اتفاق

سلام آسمانه‌ی عزیز!

حالت خوب است؟ خیلی وقت است برایت نامه ننوشتم. بی‌معرفتی‌ام را ببخش! شماره‌ی فروردین را خواندم. صفحه‌ی «خیلی خوش به حالم شد» را که خواندم، کلی انرژی گرفتم و خوش‌حال شدم. خوش‌حال شدم از این‌که آقای مرادی کرمانی نقد «شما که غریبه نیستید» را خوانده‌اند. دست‌شان درد نکند! یکی از بهترین اتفاقاتی بود که برایم در زمینه‌ی نوشتن افتاد. سعی می‌کنم کتاب‌های تازه‌ی ایشان را نیز بخوانم.

نیلوفر شهسواریان

اولین نامه

من محدثه جعفری، کلاس اول دبیرستان هستم. من از تابستان 1۳87 شروع به نوشتن شعر نو و داستان کردم. البته از کودکی استعداد سرودن شعر و نوشتن داستان داشتم، ولی شروع به نوشتن نکرده بودم. تصمیم گرفتم که آثارم به چاپ برسد. تا این‌که با مجله‌ی شما آشنا شدم. مطالب سلام بچه‌ها خیلی مفید و زیباست. من چند شعر برای سلام بچه‌ها می‌فرستم تا در آن‌جا چاپ شود. امیدوارم از شعرهایم خوش‌تان بیاید.

محدثه جعفری سورانی‌- قم

کی به چاپ می‌رسد

من تعداد زیادی اثر فرستاده‌ام. نمی‌دانم کدام‌شان به چاپ رسیده و کدام‌شان رد شده‌اند. مثلاً به مناسبت‌های مختلف اثر می‌فرستم، اما وقتی مجله را می‌خرم، مطلب خودم را نمی‌بینم.

سعادت‌سادات جوهری

مجله پیدا نمی‌شود

سلام، من داستانی را برای مجله فرستادم و از سرنوشت آن خبر ندارم. لطفاً اگر چاپ شد، مجله را برایم بفرستید، چون در شهرمان هرچه می‌گردم، مجله‌ی سلام بچه‌ها را پیدا نمی‌کنم.

سعیده زادهوش‌- اصفهان

دوست دیرینه‌ی آسمانه، نیلوفر شهسواریان

از این که بعد از مدت‌ها برای مجله نامه نوشتی ممنون. خوش‌حالم که یکی از بهترین اتفاق شما در مجله افتاد. این را بدانید که به هر حال اثر شما و دیگر دوستان، دیده می‌شود و برخی هم نظر می‌دهند؛ حالا یا به صورت تلفنی و یا مکتوب. همین دیدن‌ها آدم را امیدوار به نوشتن می‌کند. امیدوارم با این دل‌گرمی به نوشتن ادامه بدهی و همچنان یار آسمانه باشی.

دوست خوبم، سعادت‌سادات جوهری

روال مجله این‌طور است که مطلبی که به تصویب رسید، در نوبت چاپ قرار می‌گیرد. این بستگی به تراکم مطلب دارد. از بین مطالب شما، چند اثر برای چاپ انتخاب شد که در آینده به چاپ می‌رسد. بعضی از مطالب هم مناسبتی است که شما دیر می‌فرستید و می‌ماند برای سال بعد.

دوست تازه‌وارد، سعیده زادهوش

داستان شما با کمی اصلاحات برای چاپ در نظر گرفته شد. معمولاً سلام بچه‌ها، مجله را برای همه‌ی دوستانی که اثرشان چاپ شده باشد، می‌فرستد. منتظر شماره‌های بعدی مجله باشید.

دوست عزیزم، مائده محتشمی‌نژاد

آثار خوب شما را همیشه از طریق ایمیل دریافت می‌کنیم. به همین جهت هیچ نشانی از شما برای ارسال مجله نداریم. لطفاً نشانی و شماره تلفن خود را برای آسمانه ایمیل کنید.

دوست پرکارم، محدثه جعفری سورانی

شعرهای زیبایت را خواندم. معلوم است که احساس و عاطفه‌ی شاعرانه‌ی خود را می‌توانی به خوبی روی سفیدی کاغذ بیاوری؛ ولی سعی کن با مطالعه‌ی بیش‌تر، با وزن شعر آشنا شوی تا شعرت شکل زیباتری به خود بگیرد. سعی کن در شعرهای آینده بتوانی از موسیقی درونی شعر استفاده کنی؛ یعنی این که آدم با خواندن شعر دریابد که این یک نثر معمولی نیست، وزن و آهنگ مخصوص به خود دارد. بعضی از شعرهایت را برای چاپ انتخاب کرده‌ام. منتظر آثار دیگر تو هستم.

CAPTCHA Image