تازه‌ها و شگفتی‌ها

نویسنده


عجیب‌ترین استادیوم فوتبال

مقامات ورزشی سنگاپور مسأله‌ی کمبود جا برای احداث یک استادیوم فوتبال را به خوبی حس کردند. آنان یک زمین فوتبال را روی یک پلات فوم شناور کاملاً فولادی ساختند. طول این زمین 110 متر و عرض آن 83 متر است. این زمین فوتبال می‌تواند 1070 تن وزن معادل 9000 نفر را تحمّل کند.

جایگاه تماشاگران ظرفیّت 30 هزار نفر را دارد. این استادیوم فوتبال شناور در سال 2012 تکمیل می‌شود.

جزیره‌ی ستونی

جزیره‌ای شگفت‌انگیز با ستون‌های سنگی طبیعی در اسکاتلند، گردش‌گران فراوانی را به سوی خود جذب کرده است. پیدایش این جزیره و کوه‌های ستونی معروفش مربوط به دوران وایکینگ‌ها و گویا منشأ آن فعالیت آتش‌فشان‌ها بوده است.

دوستی با نهنگ

چه چیزی می‌تواند بهتر از این باشد که بزرگ‌ترین  ساکن دریا و اقیانوس نیز به انسان‌ها عشق بورزد. این فرصت تنها برای گردش‌گران «سن ایگنامیر» در مکزیک فراهم است. می‌بینید که حتی نهنگ‌های آن سوی دنیا برای اثبات دوستی با انسان‌ها حرف‌هایی برای گفتن دارند.

رودخانه در تابستان، جاده در زمستان

رودخانه‌ی «مکنزی» که در شمال غربی کانادا قرار دارد، تابستان‌ها با هواپیما و قایق می‌توان مسیر آن را طی کرد، اما با یخ بستن رودخانه در زمستان امکان رفت و آمد خودروها نیز فراهم می‌گردد. این جاده‌ را جاده‌ی زمستانی نام‌گذاری کرده‌اند، چون تنها هنگام زمستان قابل تردد است و تابستان تنها یک رودخانه است.

فرودگاه عجیب جبل‌الطارق

این سرزمین کوهستانی که تحت‌نظر انگلستان است دارای عجیب‌ترین فرودگاه جهان است. باند فرودگاه «جبل‌الطارق» از میان بزرگ‌راه اصلی شهر عبور می‌کند و ساختمان فرودگاه تنها 500 متر از مرکز شهر فاصله دارد. به همین خاطر برای فرود و یا بلند شدن هر هواپیما باید این بزرگ‌راه بسته شود. فرودگاه جبل‌الطارق در حال حاضر به چهار مقصد به انگلستان و دو مقصد به اسپانیا دارای مسیر پروازی است.

کفشی که پس از استفاده کاشته می‌شود

یک شرکت هلندی کفشی را عرضه کرده است که پس از استفاده می‌توان در باغچه کاشته و جوانه بزند. این شرکت هلندی به نام «oat» نوعی کفش کتانی را عرضه کرده که کاملاً تجدید‌پذیر زیستی است. در حقیقت ویژگی این کفش عجیب در این است که به جای دور انداخته شدن در باغچه کاشته شود و همانند یک گیاه رشد کند.

محققان این شرکت برای اختراع این کفش دو سال تحقیق کردند. این کفش از چوب‌پنبه، شاهدانه، کتان زیستی، پلاستیک تجدیدپذیر و سفیدکننده‌های غیرکلرات ساخته شده است.

این کفش که برنده‌ی جایزه‌ی زیستی‌ترین محصول مُد آمستردام شد به محض این‌که در داخل خاک قرار بگیرد کاملاً تجزیه شده و دانه‌هایی که داخل زبانه‌ی بالایی آن قرار گرفته‌اند شروع به جوانه زدن کرده و یک گیاه واقعی را به وجود می‌آورند.

لاک‌پشت بیچاره

لاک‌پشت بیچاره زمانی که کوچک بوده وارد یک حلقه‌ی پلاستیکی شده که در اقیانوس شناور بوده و دیگر نتوانسته از آن خارج شود. در نتیجه به این صورت رشد کرده است و دیگر توانایی‌هایش در مخفی شدن توی لاکش را از دست داده است. این یک نمونه از قربانیان بی‌زبان زباله‌های زیست‌محیطی است که از سوی ما انسان‌ها تولید می‌شود.

نصب تلویزیون‌های HD برای بالا بردن شیردهی

یک کشاورز روسی به این نتیجه رسیده که گاو خوش‌حال میزان شیردهی بالاتری دارد. بنابراین تصمیم گرفته است برای خوش‌حال نمودن گاوهای خود در محل نگه‌داری آن‌ها با نصب مانیتورهای HD و پخش تصاویر دیدنی از رشته‌کوه‌های آلپ، مراتع سرسبز، دریاچه‌ها و درختان در آن‌ها، ایجاد شادی نماید.

عروس دریایی

این نوع عروس دریایی تنها موجودی است که عمر جاودانه دارد. سرانجام یکی پیدا شد که آب حیات یا میوه‌ی زندگی را پیدا کند. از آن‌جایی که این عروس دریایی قادر است پس از آخرین مرحله‌ی بزرگ‌سالی دوباره تغییر شکل داده و به نخستین مرحله‌ی زندگی خود بازگردد ممکن است هیچ پایانی برایش وجود نداشته باشد. دانش‌مندان می‌گویند این عروس دریایی تنها جانوری است که می‌تواند بارها و بارها در زمان به عقب برگردد. آن‌ها می‌خواهند بفهمند چطور این حیوان می‌تواند جریان سال‌خوردگی خود را به حالت معکوس درآورد. از آن‌جایی که این جانور هیچ‌وقت نمی‌میرد تعداد آن‌ها در اقیانوس‌ها روز به روز در حال افزایش است.

CAPTCHA Image