دور دنیا/کره‌ی شمالی

نویسنده


نام کشور: کره‌ی شمالی

پایتخت: پیونگ یانگ

حکومت: جمهوری کمونیستی

مساحت:540/120 کیلومتر مربع

جمعیت: 00/800/23 نفر

واحد پول: وون

زبان: کره‌ای

جمهوری دموکراتیک خلق کره، معروف به کره‌ی شمالی، کشوری است در شرق آسیا و پایتخت آن پیونگ‌یانگ نام دارد. این کشور فقط دو همسایه دارد. چین در شمال و کره‌ی جنوبی در جنوب.

کره‌ی شمالی و کره‌ی جنوبی تا جنگ جهانی دوم یک سرزمین به حساب می‌آمدند، اما در جنگ جهانی دوم ارتش آمریکا قسمت جنوبی و ارتش روسیه قسمت شمالی آن را اشغال کردند. به این ترتیب از آن زمان به بعد این سرزمین به دو کشور شمالی و جنوبی تقسیم شد. در کره‌ی شمالی یک حکومت کمونیستی زیر نظر چین و روسیه تشکیل شد.

این کشور یکی از عجیب‌ترین و رازآمیزترین کشورهای دنیاست. دولت این کشور هیچ فرد خارجی را به این سرزمین راه نمی‌دهند. توریست‌های انگشت‌شماری که می‌خواهند وارد این سرزمین شوند فقط از کشورهای کمونیستی و بعد از گذراندن موارد امنیتی بسیار زیاد پذیرفته می‌شوند. این توریست‌ها فقط می‌توانند از یکی از شهرهای مرزی کره‌ی شمالی که ویژه‌ی توریست‌ها اداره می‌شود دیدن کنند. آن هم هم‌راه مأمورین حکومتی. این توریست‌ها حق صحبت با مردم این سرزمین را ندارند.

مردم کره‌ی شمالی حق هیچ‌گونه مسافرت ندارند، چه داخلی، چه خارجی. در صورتی که بخواهند از شهری به شهر دیگر بروند باید با مأمورین امنیتی هماهنگ کنند و فرم سفر پر نمایند.

در این کشور مردم عادی حق داشتن ماشین شخصی را ندارند و باید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند. ماشین شخصی فقط زیر پای فرماندهان نظامی است.

در این کشور مغازه‌ای وجود ندارد، چون همه‌چیز دولتی است و مردم مایحتاج خود را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای که زیر نظر دولت است تهیه می‌کنند.

شغل در این کشور بین نظامیان و کشاورزان تقسیم شده است. از 24 میلیون جمعیت این کشور، 15 میلیون نفر نظامی هستند.

از آن‌جا که رفت‌و‌آمد به این کشور غیر‌ممکن است، مردم بسیار عقب مانده‌اند. این کشور با کمبود شدید دارو و مواد غذایی روبه‌رو است. به حدی که در 20 سال گذشته حدود یک میلیون نفر بر اثر گرسنگی از دنیا رفته‌اند.

در این کشور مردم مجبورند با دیدن مجسمه‌ی بزرگ کیم ایل سونگ، بنیان‌گذار کره‌ی شمالی که در وسط پایتخت نصب شده است، احترام بگذارند و تعظیم کنند.

کره‌ی شمالی یک کشور هسته‌ای است که برای به دست آوردن بمب اتمی تلاش می‌کند. صادرات این کشور فقط تجهیزات نظامی است.

با تمام این حرف‌ها تاکنون هیچ موردی از ایدز یا اعتیاد در این کشور گزارش نشده است.

CAPTCHA Image