کوچه اول


خیلی خوش به حالم شد

قضیه از این قرار است. یک بار آقای هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده‌ی قصه‌های مجید زنگ زد به مجله که با آقای سردبیر صحبت کند؛ اما آقای حسن‌زاده تشریف نداشتند. با این حال سردبیر محترم با شنیدن خبر تماس این دوست قدیمی خوش‌حال شد و برای ادامه‌ی کار، انرژی دو چندانی گرفت. چرا دوچندان؟ یکی این‌که بعد از سال‌ها این نویسنده‌ی بزرگ یادی از مجله کرد. دیگر این‌که ایشان به مخاطبین مجله این پیام را رساند که به یادشان هست.

راستش چند وقت پیش، یعنی همین پارسال مطلبی از نیلوفر شهسواریان در آسمانه چاپ شد. این مطلب نقد کتاب اخیر هوشنگ مرادی‌کرمانی بود. آقای کرمانی هم این مطلب را خوانده بود و از بابت نقد تشکر کرد.

من که خیلی خوش به حالم شد وقتی این اتفاق قشنگ را دیدم. فهمیدم که بعضی جاها دیده می‌شویم، و حتی بعد از دیده شدن هم مورد سپاس قرار می‌گیریم. من از این‌جا، هم از نویسنده‌ی قصه‌های مجید تشکر می‌کنم و هم از نیلوفر که بی‌‌تفاوت از کنار کتاب‌ها رد نمی‌شود.

حالا بهار است. با این مقدمه عید را به شما تبریک می‌گویم و از این‌که به یاد آسمانه هستید و با نامه، تلفن، ایمیل و حضوری، آسمانه را دل‌گرم می‌کنید، ممنونم. عید و بهار، فصل دید و بازدید است. آسمانه از این طریق به دیدارتان آمده است و دست همه را به گرمی ‌می‌فشارد.

دیگر چه بنویسم که تکراری نباشد. آهان، یادم آمد. آقای مرادی کرمانی هم کتاب جدیدش را معرفی کرد. ما هم آن را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید تهیه کنید. اگر هم نظری داشتید می‌توانید بنویسید تا در آسمانه چاپ بشود و باز هم صدای مهربان نویسنده‌ی قصه‌های مجید را بشنویم و تشویق به ادامه‌ی راه بشویم. زیاده عرضی نیست. این هم نامه‌ی سعید عسگری به آقای سردبیر که به خواندنش می‌ارزد:

بسمه تعالی

سردبیر محترم مجله‌های پوپک و سلام بچه‌ها

با سلام

احتراماً آقای هوشنگ مرادی‌کرمانی تماس گرفتند و بابت نشریات تشکر کردند و خواستند ضمن ابلاغ سلام گرم ایشان دو- سه نکته را به عرض برسانم:

1- ایشان از ارسال نشریات برای‌شان تشکر و قدردانی کردند.

2- داستان «آن‌جا که سنگ‌ها ماهی می‌شوند» (سلام‌بچه‌ها‌- آذر) نوشته‌ی خانم فریبا دیندار را یکی از بهترین داستان‌هایی دانستند که در نشریات چاپ شده‌اند و خواستند پیام تشکر و قدردانی ایشان به نویسنده ابلاغ شود.

3- بابت چاپ مطلب «پر از اتفاق» نوشته‌ی خانم نیلوفر شهسواریان که کتاب «شما که غریبه نیستید» را معرفی کرده، تشکر کردند.

4- در پایان هم گفتند کتاب «هوشنگ دوم» از سوی انتشارات اطلاعات منتشر شده است که شامل گفت‌و‌گوی‌‌های ایشان درباره‌ی نویسندگی است که برای نویسندگان نوجوان مفید است.

ساعت تقریباً 1:15 روز چهارشنبه 15/10/89 با دفتر مجله‌ تماس گرفتند.

CAPTCHA Image