فیل هنرمند

نویسنده


تا به‌حال هنرمندان نقاش زیادی دیده‌ام که کار بیش‌ترشان خوب بوده و نقاشی‌های‌شان مرا متعجب کرده است؛ امّا این‌بار می‌خواهم نقاشی را به شما معرفی کنم که نه فقط نقاشی‌هایش باعث تعجب همه شده است، بلکه خودش عجیب‌ترین نقاش دنیاست؛ چون این نقاش عظیم‌الجثه یک فیل چندهزار کیلویی است که با کمک خرطوم بزرگش نقاشی‌های خارق‌العاده می‌کشد. او فیلی را می‌کشد که یک فیل‌بان بر پشتش سوار است، یا درختی را می‌کشد که برگ‌هایش سبز و بهاری است؛ حتی گل‌هایی به رنگ آبی می‌کشد. این فیل نقاش، همه‌چیز می‌کشد و هیچ‌کس باورش نمی‌شود که این نقاشی‌های قشنگ کار یک فیل هنرمند باشد.

فیل هنرمند لقب یک فیل تایلندی به نام «پایا» است. این فیل هنرمند یاد گرفته است قلمو را با خرطومش نگه دارد و با استفاده از رنگ‌ها نقاشی‌های قشنگی بکشد. این فیل هنرمند می‌تواند در مدّت 10 دقیقه یک تابلو بکشد و با قیمت زیاد بفروشد.

جالب است بدانید این فیل هنرمند که خیلی وقت است در کشورش نقاشی می‌کشد، چندی قبل نمایشگاه بزرگی از نقاشی‌هایش در گالری ادینبرگ در کشور اسکاتلند برپا کرد که خیلی‌ها برای دیدن این نقاشی به این گالری آمدند. پایا اوّلین فیلی است که توانسته تصویر خودش را نقاشی کند. به گفته‌ی فیل‌شناس‌ها، هر فیلی می‌تواند با آموزش نقاشی کند؛ امّا باید زحمت زیادی بکشد. در تایلند که کشور فیل‌هاست مدرسه‌های مخصوصی برای فیل‌ها وجود دارد که در این مدرسه به فیل‌ها نقاشی و هنرهای دیگری را یاد می‌دهند.

CAPTCHA Image