کوچه باغ


کوچه باغ

فریاد از دوری تو

اکنون کنار مزار خواهرت بی‌بی فاطمه معصومه‌(س) ایستاده‌ام؛ اما کبوتر اندیشه‌ام به یادت به پرواز در آمده. مروارید اشک را بر گونه‌هایم فرش می‌کنم تا با سوز دل بگویم: «السلام علیک یا علی بن موسی الرضا(ع)».

گرچه دیر زمانی نیست که به پابوس آستانت آمده‌ام، دل غم‌دیده‌ام در تمنای وصالی دوباره بال و پر می‌زند و به هر تپش قلب، قطره اشکی بر صفحه‌ی چهره‌ام نقش می‌بندد و دوری از تو را فریاد می‌کند. مسافت من و تو گر چه به ظاهر بسیار است تا واگویه‌های دلم را برایت بازگو کنم، قلم به دست گرفته‌ام تا بنگارم ناب‌ترین لحظات عاشقانه‌ام را.

ای عزیز دل! یا ضامن آهو! کبوتر دلم در غربت سرای جهان برای مزار غریب‌ترین غریب دنیا پر می‌زند و با حیرت می‌نگرد غربت این غربت غریب نواز را.

هرگاه با کوله‌باری از اندوه و غم به بارگاهت پناه می‌آورم، نقاره‌های مزارت روح‌نوازترین آهنگ را در گوش جانم می‌نوازد و سپیده دمان که سر بر آستان‌ بی‌مثالت می‌سایم، طوفان دلم به آرامش می‌گراید و دریای پرتلاطم چشمانم به ساحل امید و آرزو می‌رسد.

مرا دریاب از پس زمان و مکان؛ چرا که اکنون دست به دامان خواهرت هستم و چون کودکان به بهانه‌ای تو را می‌جویم و از او تمنا دارم که لحظه‌های پرتشویش و قلب پر آشوبم را به ضریح مقدست گره بزند و بار دیگر دستان ناتوانم را به آستان توان‌مند تو برساند تا شفیع من باشی در غریب‌ترین لحظه‌های حساب‌رسی قیامت.

صغری شهبازی‌- قم

تیر

تیر! اول تابستونه، اول شادی و اول گرما!

تحلیل تیرماه:

ت: مثل تابستون حرف «ت» از تیرماه نشانگر شروع زیبای تابستان و گرمی هوا را ندا می‌دهد؛ چون حرف «ت» اصولاً حرف گرمی است!

ی: یکی بود، یکی نبود. شروع کتاب‌خوانی؛ کتاب‌های داستان، رمان و کتاب‌های علمی؛ اما این «ی» بیش‌تر ندای خواندن کتاب‌های رمان و داستان را می‌دهد؛ به جهت جمله‌ی یکی بود، یکی نبود که با «ی» شروع شده است!

ر: رسیده! یعنی میوه‌های رسیده. میوه‌هایی که تو تابستون می‌رسند! اصولاً همه‌ی میوه‌ها تو تابستون می‌رسند. آدم یاد هندوانه می‌افتد. یه نکته‌ی منفی هم داره. این‌که دیگه میوه‌ی ریواس تموم شد! (آه ای ریواس! ما بی تو چه کنیم؟ باید بسوزیم و با دوری تو بسازیم!) حرف «ر» حرف شکمویی است! و تازه حرف «ر» ندای کارنامه‌رو هم می‌ده! کارنامه‌ی تحصیلی...

اینم یه مطلب تازه که تا حالا کسی ننوشته بود. می‌خوام تحلیل حرفی ماه‌ها را اگه بتونم براتون بفرستم. خوبه یا نه؟ بفرستم؟

عاطفه الله‌اکبری
CAPTCHA Image