رکوردهای گینسترین‌ها

نویسنده


 

 


گوناگون

رکوردهای گینس(ترین‌ها)

مترجم: سید حسن حسینی

رکورد بلندترین پرش خوک به نام کوتتسو ثبت شده که از روی مانعی به ارتفاع ۷۰ سانتی‌متر پرید. این خوک که از نوع خوک شکم‌ گنده است در شهر میه ژاپن در تاریخ ۲۲ آگوست ۲۰۰۴ رکوردش را به ثبت رسانید.

اتحادیه‌ی لانگ در کانادا املتی پخت که وزنی حدود ۳ تن داشت. این اتحادیه که نامش در کتاب رکورد داران گینس ثبت شد در اونتاریو کانادا و در تاریخ ۱۱ مه ۲۰۰۲ بزرگ‌ترین املت جهان را پخت.

بزرگ‌ترین کلکسیون پاکت‌های تهوع هواپیما

نیک ورمیون(Niek K.Vermeulen ) هلندی تعداد ۵/۴۶۸ پاکت تهوع را از ۱/۰۶۵ هواپیمایی متفاوت جمع‌آوری کرده و کلکسیونی تهیه کرد. او از سال ۱۹۷۰ این کار را شروع کرد و آخرین پاکتی را که به جمع پاکت‌های خود افزود در تاریخ ۲۶ مارس ۲۰۰۸ بود.

گران‌ترین شلوار جین

یک شلوار جین که به دست لوی استراوس و هم‌کارانش (اولین دوزندگان و مبتکران شلوار جین) ۱۱۵ سال پیش دوخته شده بود، از طرف رَندی نایت از ایالات متحده به کلکسیون‌دار گمنامی از ژاپن فروخته شد. این شلوار ۶۰/۰۰۰ دلار معامله شد و معامله‌ی آن در یک مزایده‌ی اینترنتی در تاریخ ۱۵ ژوئن ۲۰۰۵ صورت گرفت.

طولانی‌ترین راندن قایق اسکی در ۲۴ ساعت

رکورد طولانی‌ترین فاصله‌ی قایقرانی از نوع قایق اسکی در ۲۴ ساعت به داوُر هوندیک از کرواسی تعلق دارد که در یک شبانه روز ۱/۰۳۱ کیلومتر را طی کرد. او رکوردش را در کشورش و در تاریخ ۲۵ ژوئن سال ۲۰۰۶ به ثبت رسانید.

طولانی‌ترین ماراتون تنیس دو نفره

طولانی‌ترین ماراتون تنیس دو نفره ۵۰ ساعت و ۸ ثانیه به طول انجامید. وین جانسون(Vince Johnson )، بیل گیدمن(Bill Geidman )، برد آنسلی(Brad Ansley ) و آلن فنیلی(‌Alen Finley ) دو به دو این ماراتن را بازی کردند که همگی از کشور ایالات متحده بودند. آن‌ها در ایالت کارولینای شمالی این بازی را انجام دادند و بازی‌کنان و حامیان تنیس بیش از ۵۰/۰۰۰ دلار به انجمن تنیس‌بازان جوان آمریکا کمک مالی کردند.

 

CAPTCHA Image