خواندنی‌ها


 

 


خواندنی‌ها

بیش‌ترین فرود همزمان چتربازان از یک بالن

در تاریخ دهم ماه می سال ۲۰۰۳ مجموعه‌ای ۲۰ عضوی از باشگاه چتربازان «فلوو» در «للیستد» هلند از یک بالن که در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح زمین قرار داشت به طور همزمان پریدند. این مراسم چتربازی به این خاطر که در آن بیش‌ترین تعداد چتربازان در یک لحظه از بالن پریدند در کتاب رکوردهای گینس ثبت گشت.

طولانی‌ترین سفر دور دنیا با ماشین

امیل اشمید و همسرش لیلیانا از سوییس، مسافت ۶۲۶/۹۶۰ کیلومتری را با اتومبیل تویوتای خود مدل «لند کروزر» طی کردند. آن‌ها سفرشان را در تاریخ شانزدهم اکتبر سال ۱۹۸۴ شروع کردند و از ۱۵۹ کشور عبور نمودند. این رکورد که در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده هنوز توسط کسی شکسته نشده است.

طولانی‌ترین سفر با وسیله‌ی نقلیه‌ی الکتریکی- خورشیدی

گروه اتومبیل‌سازی خورشیدی «میدنایت» وابسته به دانشگاه واترلو در ایالت اونتاریو کشور کانادا با اتومبیل اختراع خودشان مسافتی معادل ۱۵/۰۷۰ کیلومتر را طی کردند. آن‌‌ها سفرشان را از دانشگاه خود در اونتاریو آغاز نمودند و به سمت کشور آمریکا رفتند. سپس در ادامه‌ی مسیر به سمت کانادا برگشتند و مسافرت‌شان در شهر اوتاوای کانادا  در 15 سپتامبر سال 2004 به پایان رسید. این واقعه که در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده، هنوز بی‌نظیر مانده است.

طولانی‌ترین سفر با یک وسیله‌ی برقی- باطری‌دار

جان داکوورث از کشور انگلستان مسافتی حدود ۲/۶۲۳ کیلومتر را با وسیله‌ی نقلیه‌ی الکتریکی‌اش که در واقع یک روروک برقی بود به دور کشور انگلستان پیمود. او سفر خود را در بیست و هفتم ژوئن سال ۲۰۰۴ آغاز و در تاریخ بیست و هفتم ژویه در شهر کامبریا به پایان رسانید. نام او در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است.

 

CAPTCHA Image