ترین ها


بزرگ‌ترین موتورسیکلت

اندازه‌ی موتورسیکلت: ۹/۶ متر

رکورد ساخت بزرگ‌ترین موتورسیکلت جهان در دست الگ روگوو از روسیه است. او در تاریخ نوزدهم دسامبر سال ۲۰۰۵ این موتورسیکلت را ساخت و نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت نمود.

بلندترین موتورسیکلت قابل راندن

ارتفاع موتورسیکلت: ۳/۴۲۹ متر

گرگوری دونهام در سال ۲۰۰۵ موتورسیکلتی ساخته است که از روی فرمان آن تا کف زمین ۳/۴۲۹ متر اندازه دارد. درازی این موتورسیکلت ۶/۱۸۷ متر و عرض آن ۲/۹۸۴ متر است. مصرف سوخت این موتورسیکلت ۸/۲ لیتر است و قطر هر چرخ آن ۱/۸۸ متر است؛ یعنی به اندازه‌ی قد یک انسان.

طولانی‌ترین زمان کنترل توپ فوتبال

مارتینیو اداوردو اوریجی از برزیل در باشگاه فوتبال خود به نام پار ازیوجولی به مدت نوزده ساعت و سی دقیقه بدون وقفه با توپ نمایش داد. او در نمایشش با روی پا، زانو و سر، توپ را کنترل می‌کرد و حتی یک بار هم توپ کف زمین را لمس نکرد. تاریخ نمایش کنترل توپ او که در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد دوم تا سوم آگوست سال 2003 بود.

سنگین‌ترین وزنه‌برداری پرس سینه در یک ساعت

رکورد سنگین‌ترین مجموع وزنه پرس سینه در یک ساعت ۱۳۸/۴۸۰ کیلوگرم می‌باشد که متعلق است به ایمون کین. او اصالتاً از کشور ایرلند است که رکورد خود را در ایالت کالیفرنیا آمریکا در تاریخ بیست و دوم ژوییه سال ۲۰۰۳ به ثبت رسانید و نامش در کتاب رکوردهای گینس ثبت گشت.

طولانی‌ترین رژه‌ی کالسکه‌های اسبی

مجموع ۲۰۸ کالسکه‌ی اسبی در یک رژه ۵/۷ کیلومتری در خیابان‌های لینگن آلمان در تاریخ اول آگوست سال ۲۰۰۴ شرکت کردند. این رویداد از سوی «درسر کلاب هانکنفار» به عنوان بخشی از جشنواره‌ی بین‌المللی به نام «دِرِساژ» در شهر لینگن برگزار شد.

رکورد سرعت موتور سوار چشم بسته

بیلی بکستر در دوم آگوست سال ۲۰۰۳ در حالی که سوار بر یک موتور سیکلت ۱۲۰۰ سی‌سی مدل «نینجا کاواساکی» بود در ویلتشایر انگلستان به سرعت ۲۶۵/۳۳  کیلومتر بر ساعت رسید و بدین ترتیب نامش را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرد.

بزرگ‌ترین رژه‌ی موتورسیکلت‌های هارلی دیویدسان

در تاریخ هشتم دسامبر سال ۲۰۰۲ در هفدهمین سالگرد تأسیس بیمارستان کودکان «توی ران» در ایالت کولورادو آمریکا تعداد ۲۱۱۸ موتورسیکلت مدل «هارلی دیویدسان» رژه رفتند و بدین گونه این مراسم را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرده‌اند و نام بیمارستان را بیش از پیش در خاطره‌ها محفوظ نمودند.

بزرگ‌ترین دوچرخه

بزرگ‌ترین دوچرخه‌ی واقعی که فقط دو چرخ و یک محور داشت ۲۸/۱ متر بود و از سوی اعضای گروه «گزلزشاپ لیگواتر» ساخته شد. این گروه هسته‌ی علمی دانشجویان رشته‌‌ی مهندسی مکانیک دانشگاه دلفت هلند می‌باشد. این دوچرخه پس از تکمیل در تاریخ یازدهم دسامبر سال ۲۰۰۲ مسافتی بیش از ۱۰۰ متر را در دانشگاه پیمود و نام رکوردداران در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد.

CAPTCHA Image