روز بدون هندزفری

10.22081/hk.2017.22681

روز بدون هندزفری


نویسنده: سمانه عبدی

صداها بهترین و بدترین خاطره‌ها را برای ما یادآوری می‌کنند. تا به حال به صداها با دقت گوش داده‌اید؟ در خانه که هستید وقتی صدای ظرف و ظروف از آشپزخانه می‌آید خیال‌تان راحت است که مادرتان در خانه است و حتماً غذای خوش‌مزه‌ای هم دارد درست می‌کند و این قلب شما را گرم می‌کند که تنها نیستید.

صداها بیش‌تر اوقات باعث آرامش قلب ما می‌شوند. تا حالا به صدای جیرجیر درِ ورودی خانه فکر کرده‌اید؟ شاید برای شما یک چیز بی‌ارزش و آزاردهنده باشد، ولی با همین صدا خیال پدر و مادرتان که منتظر شما هستند را، راحت می‌کند که شما به خانه رسیده‌اید. تا حالا به صدای ماشین‌ها در خیابان توجه کرده‌اید؟

شاید برای‌تان کلافه‌کننده باشد و برای همین هندزفری توی گوش‌تان می‌گذارید تا صدای موسیقی‌ای که فکر می‌کنید باعث آرامش‌تان می‌شود را بشنوید، ولی برای یک روز هم که شده بیاییم بدون هندزفری به خیابان برویم و به صداها با دقت گوش کنیم. ببینیم چه صداهایی را می‌توانیم بشنویم.

در شلوغی ماشین‌ها حتماً می‌توانیم صدای گنجشکی که روی شاخه‌ی درختی آواز می‌خواند را بشنویم، یا صدای آبی که باغبان پارک دارد به گل‌ها می‌دهد، یا بازی بچه‌ها در زمین بازی گوشه‌ی پارک؛ حتی در اتوبوس خط واحد وقتی نشسته‌ای سعی کن به حرف زدن آدم‌ها گوش کنی.

این‌طوری می‌فهمیم آدم‌های زیادی در این شهر و در این دنیا نفس می‌کشند و زندگی می‌کنند و کلی آرزوها و هدف‌های رنگ و وارنگ دارند و می‌فهمیم که تنها نیستیم. بیاییم از امروز با دقت به صداها گوش کنیم. گاهی اوقات این گوش دادن‌ها به یک بازی سرگرم‌کننده تبدیل می‌شود.

بیاییم با گوش دادن به صداها برای خودمان خاطرات واقعی بسازیم؛ حتی اگر برای یک روز هم که شده است بیاییم هندزفری‌های‌مان را از گوش‌های‌مان بیرون بیاوریم و به حرف این زمین، آدم‌ها و حیواناتی که روی آن زندگی می‌کنند با دقت گوش کنیم. حتماً حرف‌های جالب و قشنگی برای ما دارند.

بیایید تا دیر نشده است به تمام صداهایی که برای‌مان پر از خوبی، قشنگی و خاطره هستند گوش بدهیم. فرداهای بعد مطمئناً دل‌مان می‌سوزد که دیگر این صداها را نخواهیم شنید. بیاییم برای یک روز هم که شده بنشینیم کنار مادر و پدرمان و به صدای حرف زدن‌شان فقط گوش بدهیم و برای روزهای دل‌تنگی‌مان ذخیره کنیم.

حتماً فرداها صداهای‌شان در قلب‌مان، ما را در بدترین روزها نجات خواهند داد. پس بیایید به هم قول بدهیم امروز را بدون هندزفری زندگی کنیم. شاید دنیا آن‌قدرها هم برای زندگی کردن بد نباشد.

 

فهرست مطالب

CAPTCHA Image