غذاهای خوش‌مزه


کباب ترش

وجیهه سالاری

مواد لازم: مقداری فیله‌ی گوشت گوسفندی، رب انار، مغزگردوی خردشده به مقدار لازم، مقداری هم روغن زیتون، کمی سیر، مقداری گشنیز خردشده و نمک و ادویه.

طرز تهیه: گوشت را دو روز بیرون از فریزر، داخل یخچال نگه‌داری کنید تا نرم و طرد شود. سیر را خرد کرده، بعد ادویه‌ها را داخل رب انار می‌ریزیم. گوشت را تکه‌تکه کرده و سس آماده را روی گوشت می‌ریزیم. ده ساعت باید داخل ظرف دربسته در یخچال بماند تا خوب مزه‌دار شود.

 در نظر داشته باشید که نمک را در موقع مزه‌دارکردن سس به آن اضافه نکنید؛ چون باعث می‌شود کباب ‌آب‌داری نداشته باشید. نمک را باید در انتهای پختن کمی روی آن بپاشید. سعی‌کنید با شعله‌ی کم غذای‌تان را بپزید؛ چون آب انار زود می‌سوزد. می‌توانید این غذا را با برنج یا نان سر سفره میل کنید. نوش‌جان!

خواص غذایی:

انار کلسترول بد خون را پایین می‌آورد. در هر 100 گرم از این میوه 240 میلی‌گرم پتاسیم، 3 گرم فیبر، 13 میلی‌گرم ویتامین ث، 80 درصد آب و 50 کیلوکالری انرژی است.

برای پیش‌گیری از سرطان مفید است، سلامت قلب را بهبود می‌بخشد و چربی‌های اطراف معده و شکم را کاهش می‌دهد.

مغز گردو دارای فسفر است. برای عمل‌کرد مغز بسیار خوب است؛ اما زیاده‌روی در خوردن دانه‌های روغنی، نوعی چربی خون به نام تری‌گلیسرید را بالا می‌برد.

گوشت قرمز، برای کمبود پروتئین و تقویت عمومی بدن مناسب است و ویتامین ب12 بدن را تأمین می‌کند. کسانی‌که بدن‌شان کمبود آهن دارد، از گوشت قرمز بیش‌تر استفاده کنند. در ضمن، زیاده‌روی در مصرف گوشت قرمز، اوره‌ی بدن را بالامی‌برد که به دردهای استخوانی منجر می‌شود.

CAPTCHA Image