ایران را بگردیم


شهرستانک یا شکارگاه ناصرالدین‌شاه

عدالت عابدینی

«شهرستانک»، روستایی است بسیار خوش‌منظره که در 84 کیلومتری تهران و 54 کیلومتری شمال‌غربی کرج  قرار گرفته و طبیعت بهاری و پاییزی منحصربه‌فردی دارد.

راه رسیدن به شهرستانک

بهترین راه این است که در جاده‌ی چالوس پس از طی حدود 44کیلومتر و عبور از روستای «آسارا»، در سمت راست جاده، به دوراهی شهرستانک رفت. از این دوراهی تا خود روستا، حدود ده‌کیلومتر راه آسفالته است.

دیدنی‌های منطقه

یکی از دیدنی‌های معروف منطقه، کاخ ناصری یا شکارگاه ناصرالدین‌شاه است که از خود روستا تا آن‌جا حدود یک ساعت پیاده‌روی است. پیاده‌روی در آن منظره‌ی بی‌نظیر، بسیار دل‌چسب و جذاب است؛ به‌ویژه اگر در فصل بهار و پاییز باشد!

این کاخ، حدود سال‌های 1295 قمری به دستور ناصرالدین‌شاه ساخته شده و امروز در فهرست میراث فرهنگی به ثبت رسیده است.

اگر کاخ را رد کنید و به سمت شمال آن بروید، به چشمه‌ای می‌رسید که به نام «گُله‌گیله» معروف است و از زیر سنگی بزرگ می‌جوشد. آب چشمه زلال است و به رودخانه می‌ریزد. نزدیک چشمه درختان خودروی گردو، گیلاس و آلبالو درآمده که در فصل تابستان معمولاً میوه دارند.

کجا بمانیم؟

شکارگاه ناصری، بهترین جا برای کسانی است که می‌خواهند شب را بمانند؛ البته حتماً باید چادر با خود داشته باشید. سرویس بهداشتی مناسب هم در آن‌جا وجود دارد؛ در ضمن مواد غذایی را می‌توانید از خود روستا تهیه کنید که کمکی است به اقتصاد روستایی!

CAPTCHA Image