غذاهای خوش‌مزه


دلمه‌ی تنوری

وجیهه سالاری

 

مثل تصاویر عمل کنید. شما می‌توانید محتویات داخل فلفل سبز را با سلیقه‌ی خودتان انتخاب کنید. گوشت چرخ‌کرده را که با سس گوجه‌فرنگی تفت داده‌ و پخته‌اید، درون فلفل بریزید. ما گوشت را ریش‌ریش کردیم؛ بعد برنج جوش‌خورده را با سس گوجه، در فلفل پر کردیم. از هویج و کلم رنده‌شده هم برای خوش‌رنگ‌کردن غذای‌مان استفاده کردیم. پنیر پیتزا و فلفل قرمز هم می‌توان اضافه کرد. آن را داخل فر گاز بگذارید. غذا را در ظرف دربسته قرار داده و روی هم بچینید؛ بعد مقدار کمی آب را ته ظرف بریزید. شعله کم باشد تا دم‌کش شود. شما چه سلیقه‌ای به خرج می‌دهید؟

خواص غذایی:

فلفل دلمه‌ای، ویتامین «آ» و «ث» و «ب6» دارد. آنتی‌اکسیدان‌ زیاد در فلفل‌دلمه‌ای جلو تخریب سلول‌های بدن را می‌گیرد؛ هم‌چنین از رسوب چربی در دیوار‌های رگ‌های خونی جلو‌گیری می‌کند.

گوجه‌فرنگی نیز، سرشار از ویتامین‌های «ث» و «آ» است.

هویج هم بتاکاروتن پیش‌ساز ویتامین «آ» دارد؛ یعنی در بدن به ویتامین«آ» بدل می‌شود و در رشد سلول‌ها، جلوگیری از آب‌مروارید و پوکی استخوان اثر دارد. بتاکاروتن، یک آنتی‌اکسیدان‌است و بیماری‌های ناشی از پیری را کاهش می‌دهد.

کلم‌برگ و فلفل، برای جلوگیری از سرطان غذای مناسبی هستند.

برنج، یکی از اجزای سالم رژیم غذایی است و هرگز نباید این غذا را از رژیم حذف کرد. برنج، منبع غنی کربوهیدرات‌ و فاقد سدیم و کلسترول است؛ کالری کمیِ دارد و فاقد چربی است. سه- چهارم لیوان برنج، حدود ۱۶۰ کالری انرژی دارد.

CAPTCHA Image